(Фото, видео) ОВО СУ КИНЕСКИ ВОЗОВИ ПРИСТИГЛИ У СРБИЈУ Возиће од Новог Сада до Суботице 200 на сат, ево по ЧЕМУ СЕ РАЗЛИКУЈУ од „Штадлерових”

На церемонији спајања последњег колосека на прузи Нови Сад - Суботица, приказана је и макета кинеског брзог воза који ће од ове године саобраћати том деоницом.
Министарство одбране Републике Србије
Фото: Министарство одбране Републике Србије

У Бачкој Тополи је свечано завршено постављање нових шина на главној деоници брзе пруге од Новог Сада до Суботице.

Пробне вожње већ су почеле, док би путнички саобраћај на овој деоници требало да буде успостављен у децембру 2024.

Председник Србије Александар Вучић рекао је су возови из Кине стигли у Србију.

Фото: Министарство одбране Републике Србије

"Нама су на територију Србије стигли возови из Кине. За три или четири месеца завршавамо пругу Београд-Суботица у потпуности", рекао је Вучић.

Да подсетимо, српска делегација потписала је прошле године споразум о куповини возова са кинеском компанијом “CRRC Čangčun“.

То је први пут да је кинески електрични брзи воз са брзинама од 200 километара на сат извезен у Европу.

Возови који укључују 20 вагона, подељених у пет комплета, саобраћаће између Србије и Мађарске, наведено је приликом склапања уговора.

Брза пруга од Новог Сада до Суботице могла би већ у децембру да буде пуштена у саобраћај, како је председник Вучић истакао.

Дакле, осим три брза воза „Соко“ швајцарског произвођача „Штадлер“, које „Србијавоз“ тренутно има у свом возном парку, од наредне године ће овом деоницом саобраћати и брзи возови кинеске компаније CRRC.

Фото: Инстаграм профила Горана Весића

Макета кинеског „Сокола“била је изложена и на свечаности у Бачкој Тополи.

Да све неће остати само на макети уверава в. д. генералног директора „Србијавоза“ Иван Булајић који је прошлог месеца за Bloomberg изјавио да ће пет брзих возова из Кине у Србију стићи током наредне године.

„Прошле седмице сам у Кини присуствовао презентацији првог брзог воза који је комплетно завршен и који ће бити испоручен Србији. Уговором који је потписан прошле године код Кинеза смо обезбедили пет брзих возова, тако да ће бити испоручени и пуштени у саобраћај током наредне године – рекао је Булајић.

„Што се тиче квалитета, немам никакву дилему да су ти возови изузетно квалитетни“, рекао је директор „Србијавоза”.

Фото: Дневник/Ф. Бакић  

Брзи возови из Кине ће, по завршетку пруге на мађарској страни, саобраћати од Београда до Будимпеште, а први човек „Србијавоза“ објаснио је како је решен проблем разлике између наше и мађарске контактне мреже, односно извора напајања возова струјом.

„Њихова (мађарска) контактна мрежа захтева да пантограф, уређај који скупља струју са мреже, буде различите ширине него што је овде случај код нас. Управо зато када смо писали спецификацију за кинеске возове (уобичајено је да воз има два пантографа и да буду исте ширине), тражили смо воз са четири пантографа где ће два бити за мађарску ширину, а два за нашу ширину, тако да ће ти возови које наручујемо без проблема моћи да саобраћају и на другој мрежи“, рекао је Булајић.

 

Подсетимо, уговор о куповини возова кинеског CRRC-а, вредан 54 милиона евра, потписан је у октобру прошле године, приликом посете министра Горана Весића Пекингу.

В.д. директора „Србијавоза“ је истакао да су три брза воза купљења од швајцарског „Штадлера“ коштала 57 милиона ева, а да ће за нешто мање од тог износа бити купљено пет возова из Кине.

„Разлика у цени је око 40 одсто. Јесте да је већи капацитет (швајцарског) даблдекера, али ако се гледа и по седишту, ти возови су свакако 20 до 30 одсто јефтинији од возова ‘Соко'“, навео је Булајић.

Фото: Инстаграм профил Милош Вучевић

Укупна дужина пруге између Београда и Будимпеште је 341,7 километара, и путовање возом између два главна града би, након завршетка свих радова, требало да буде скраћено на два и по сата.

EUR/RSD 117.1050
Најновије вести