Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Ванредни инспекцијски надзор на Каналу Бегеј у Зрењанину

04.05.2023. 12:36 12:41
Пише:
Фото: pixabay.com

ЗРЕЊАНИН: Инспектор безбедности пловидбе у Покрајинском секретаријату за енергетику, грађевинарство и саобраћај Иван Јовановић обавио је ванредни инспекцијски надзор над напуштеним пловилима у делу Канала Бегеј у Зрењанину.

Ванредним надзором је утврђено да су у питању два метална чамца са кабином, у полупотопљеном стању, чији је власник непознат. Налазе се на десној обали Канала Бегеј, у близини Кристалне дворане.

У записнику инспектора Јовановића пише да је снимање пловила обављено са најближе приступне позиције. Утврђено је да је са већег пловила избачен коноп извезан за дрво уз обалу. Због неприступачности терена, није се могао проверити квалитет и носећа функционалност избаченог конопа.

„Приликом осматрања и снимања пловила нису уочене прописане идентификационе ознаке за технички исправна и регистрована пловила, уписана у одговарајуће књиге надлежног органа – Лучке капетаније Тител, што указује да су пловила нерегистрована. Нема могућности поузданог утврђивања стања власништва преко наведеног органа надлежног за упис пловила”, наводи се у записнику.

Утврђено је да пловила немају утицаја на одвијање безбедне пловидбе на контролисаном сектору водног пута Канала Бегеј. Оцењено је да она, у случају потпуног потонућа на постојећој локацији и необележености крајње тачке према осовини водног пута, због својих габарита и висине могу представљати опасност за друга пловила која предузимају маневрисање у циљу заустављања и стајања уз обалу. То су потенцијално могуће околности због близине бродоградилишта.

„На основу старијих снимака локације, изузетих са јавно доступних информационих претраживача, утврђено је да се радње пристајања уз обалу повремено предузимају на надзираном сектору водног пута“, пише у записнику.

Инспекцијским надзором је утврђено и да у постојећим условима и затеченом стању пловила не представљају препреку за пловидбу. Додаје се да на основу тога нема законског основа за поступање према материјалном закону инспекције безбедности пловидбе. Но, записник је прослеђен на оцену надлежности за спровођење поступка уклањања затечених нерегистрованих пловила Градској управи Зрењанина, Одељењу инспекција, Јавном водопривредном предузећу „Воде Војводине“ и Водној инспекцији. Шта ће се даље дешавати са напуштеним пловилима, која последњих година стоје привезана уз обалу – видећемо.

У Удружењу професионалних лађара раније су рекли да је Србија постала лидер по броју потонулих објеката у Европи.

„Поред напуштених објеката, у територијалним водама Србије се појављује тренд неконтролисане пловидбе свега и свачега. Плове бродови без икаквих обележја, без транспондера, радио уређаја, често без пловидбене дозволе и без адекватне посаде, не поштујући прописани режим и норму пловидбе“, тврде у удружењу.

Сматрају да ће проблем бити све већи, иако је законска регулатива солидна. Но, постоји проблем са људством како у инспекцијским службама тако и у капетанијама.

Ж. Балабан

Пише:
Пошаљите коментар