Теретњаци закрчили улице Бачке Паланке
БАЧКА ПАЛАНКА: Становници Улице Светозара Милетића, међу Паланчанима познатије као Гајдобрански пут, месецима, па и годинама имају велике проблеме због паркираних шлепера који чекају на граничном прелазу Бачка Паланка – Илок у Хрватској.
И док је раније овај проблем био периодичне природи већ месецима, па и годинама, овде нема мира за овдашње становништво, а велике проблеме имају и трговци и друге фирме, јер им је отежано снабдевање. И није то само проблем грађана који живе у овом делу град, то је и озбиљан саобраћајни проблем на граници, а у великом су проблеми и путнички аутомобили који понекада морају да возе левом страном пута и сатима чекају на прелаз преко границе.
Стручњаци кажу да је овај проблем кулминирао од када су се појавили мигрантни, односно трговци људима који желе да их илегално пребаце у ЕУ. Контроле су ригорозне, а посебан је проблем што се гранични прелаз са Паланачке стране налази на левој обали Дунав у делу ножице моста који овде премошћава велику реку и повезује Србију и Хрватску. Иста је ситуација и са хрватске стране, јер ова ћуприја буквално, односно друм који води до две вароши, улази у последње улице и Илока и Паланке. Обзиром да дугачке колоне шлепера не могу да стоје на мосту, јер угрожавају безбедност ове грађивине која је пуштена у саобраћај 1974. године, колоне се стварају у овдашњим улицама. Дешава се да станари не могу нити да уђу нити да изађу аутомобилима и другим већим моторним возилима у своја дворишта, гараже, па морају да се паркирају у споредним улицама испред туђих кућа и зграда...
Решење засада не постоји
Надлежни у овдашњој локалној самоуправи кажу да они сами не могу да реше овај проблем. Јер, по неким изјавама стручњака с почетка овог века требала би огромна средства да се направи заобилазница и саобраћај измести из града. Неки су предлагали да се саобраћај усмери на насип који град брани од Дунава и који је изграђен после велике поплаве 1965. године, али од тога нема ништа. По насипу не сме бити саобраћаја, посебно не за друмске крстарице, јер би била угрожена стабилност овог капиталног објекта који од поплава чува варош, али и цео овај део Бачке. Друга могућност била би изградња надвожњака који би се спојио са државним, магистралним друмом Нови Сад – Бачка Паланка, а да би се то урадило било би потребно због локацијских услова и безбедности становништва порушити преко стотину кућа...
Станари једне од овдашњих вишеспратница, а преко пута православне цркве у Старој Паланаци, послали су нам фотографију која сама говори о стању пред њиховим вратима и pеnyеrima. Веле да није само саобраћајна мука њих притисла. Kamonyijе из Турске, Грчке, Немачке, ма целе Европе и других континената, а коју траже пролаз у ЕУ овде бораве сатима, па некада и данима. Посебан проблем је ноћу, односно када се затворе угоститељски објекти у близини, јер тек јутром види се сва прљавштина изазвана недостатком санитарних чворова. Веле овдашњи становници да су честе свађе међу kamionyijama, а да и поред интервенција наше саобраћајне полиције тешко се може овде успоставити ред. Саобраћајци, кажу, дођу, направе ред, смире страсти, а када они оду све се понавља. Колоне камиона овда знају да буду дуже и од километра, а некада заузму целу стране улице од обале Дунава до излаза из Паланке према Гајдобри.
М. Суџум