Сомбор: Гимназија "Вељко Петровић" добија информатички смер
СОМБОР: Када је почетком школске 2014-2015 уз дозволу београдске приватне Рачунарске гимназије из Београда, њихов акредитовани наставни план и програм намењен ученицима надареним за нове рачунарске технологије и информатику уведен у седам гимназија у Србији, интересовање је и четвороструко надмашивало расположива места.
Имајући у виду успехе својих ученика на ИТ такмичењима, сасвим оправдано се и сомборска Гимназија „Вељко Петровић“ понадала да ће након добијања дозволе надлежног Министарства просвете за отварање оваквог одељења, за информатику надарени осмаци коначно добити свој смер. Међутим, такве планове су прошлогодишњи, неочекивано лоши, резултати тестирања односно предвиђеног пријемног испита, пролонгирали за ову годину.
Испоставило се да ће, након озбиљнијег приступа целом проблему, у следећој школској години у гимназијске клупе намењене малим матурантима надареним за информатику и рачунарство своје место коначно заузети ученици једног одељења. На овогодишњем тестирању сомборски основци, гледано пропорционално, постигли су најзапаженији разултат у односу на вршњаке у целој Србији. Наиме, од 40 свршених основаца који су се пријавили за испит, који је иначе организован у суботичкој Гимназији „Светозар Марковић“, чак 25 њих је с успехом прескочило високо постављену лествицу прага знања неопходног за упис у оваква елитна одељења, па ће од ове јесени бити формирано одељење са 20 ђака.
Према речима др Ладислава Фекетеа, директора сомборске Гимназије, након прошлогодишњег неуспеха сомборских ђака на пријемном испиту за овај смер, у сарадњи са Центром за образовање „Планета“ осмишљен је и реализован посебан програм припремне наставе из математике, кључне за успех на тестирању. Рад на целом подухвату је почео још прошле јесени, да би припремна настава почела у јануару ове године.
Како је и сомборска локална самоуправа финансијски помогла да се опреме два нова кабинета, неопходна за верификацију смера, након успеха осмака на тестирању коначно су престале све недоумице око отварања одељења намењеног информатички надареним „малим матурантима“. Да се уложени ученички труд ипак исплати сведочи и чињеница да ће, захваљујући издвајању из варошког buyеta, свим ученицима који су с успехом положили захтевни пријемни испит, тачније њиховим родитељима, бити рефундирани трошкови начињени током припремне наставе.
Поред једног бесплатног модула припремне наставе, који је одржаван сваке суботе као двочас, организован је и додатни модул у трајању од 120 часова, који су родитељи могли да плате у четири једнаке рате. Захваљујући успеху њихове деце на пријемном, родитељима успешних основаца ће овај износ бити враћен, а снови њихових девојчица и дечака да постану информатичари, за велики корак ће бити ближи остварењу.
М. Миљеновић