Почели радови на најновијем кружном току у строгом центру Сомбора
СОМБОР: Ако све буде текло по плану, најстрожи центар града би до лета требао да добије још једну кружну раскрсницу, односно кружни ток саобраћаја.
Јуче, првог радног дана након Васкршњих празника, зарад радова на новом кружном току за саобраћај је затворена раскрсница Венаца Војводе Петра Бојовића и Степе Степановића и Улице Арсенија Чарнојевића а пре радника „Војпута“ којима је поверен овај замашни пројекат чија је вредност својевремено процењена на преко 50 милиона динара, на будућем градилишту су осванули запослени у овдашњем ЈКП „Зеленило“. Они су уклонили неколико стабала испред централе и вртића Предшколске установе, како би се добио и простор за паркинг неопходан родитељима који доводе децу у ову установу.
Према најавама сви радови на кружном току, уливним улицама и планираном паркинг простору би требали да се заврше до половине августа, чиме ће се коначно решити проблем досадашње трокраке раскрснице која ће бити претворена у кружну, што би требало да олакша и убрза проток саобраћаја на раскрсници у непосредној близни Основног суда и Спортског центра „Соко“, вртића и базе професионалне ватрогасне бригаде.
Возачима је представљала додатни проблем чињеница да нису могли скренути у лево, у Улицу Арсенија Чарнојевића уколико су се кретали Венцем Степе Степановића из смера пешачке зоне центра града. Према пројекту најновија кружна раскрсница ће имати централно острво радијуса од четири метра, док ће спољни радијус кружног тока бити 13 метара, тако да ће коловоз у кружном току имати ширину од 7,5 метара што омогућава обележавање само једне саобраћајне траке, пошто ће централни круг бити оивичен бетонским ивичњаком и каменом коцком који ће чинити прелазни коловоз ширине од 1,5 метра, док је на свим прилазима кружном току пројектовано разделно острво за раздвајање саобраћајних токова.
Кружни ток чија је изградња почела јуче, биће четврта оваква раскрсница у Сомбору за минулих пет година. Prеthodno су, 2017.године, урађени кружни токови на раскрсници Венаца Живојина Мишића и Степе Степановића са Београдском и Улицом 21.Октобра што је био пројекат који је стајао око нешто преко 25 милиона динара. Упола мање средстава, односно 13 милиона динара је било потребно за изградњу кружног тока на раскрсници Војвођанске, Скопљанске и улице Солунских бораца, што је приближна сума издвојена за пројекат којим је најстарија и дуго једина кружна раскрсница, на Видовданском тргу, добила ново техничко и грађевинско решење три године касније, односно 2020. године. Тада је укрштање Венаца Војводе Радомира Путника и Живојина Мишића са Коњовићевом и Улицом Милоша Обилића коначно и заживело као прави кружни ток са свим саобраћајним правилима која важе за овакав тип раскрснице, на која се Сомборци још увек тешко привикавају. Наиме, до тада су право првенства, не марећи за правила кружног тока, имала возила која су се кретала трасом регионалног пута Сомбор-Суботица, односно она која су из Венца Војводе Живојина Мишића настављала Коњовићевом улицом или из ње улазили на исти тај венац. Ако су тада овим правилом били збуњени возачи који су долазили ван Сомбора, привикавање на правила кружног тока на овој раскрсници и данас често доводе до грешака „домаћих“ возача.
Текст и фото: М. Миљеновић