Отворена изложба „Срем, ожиљак и лек”
БЕЧЕЈ: Банаћанин по рођењу, Прометеј по космолошкој улози коју предано врши, Слободан Шушњевић је успео да завири у скоро сваки кутак, како винског тако и свињског Срема и да нам донесе мирисе живота и смрти најзабаченијих села, пише, између осталог, кустос Музеја Војводине Дарјуш Самии у пропратном каталогу изложбе фотографија нашег фото-репортера Слободана Шушњевића „Срем, ожиљак и лек“, која је постављена и галерији „Круг“ под кровом Градског позоришта Бечеј.
О аутору и његовом стваралашту, на свечаном отварању говорила је кустос бечејске галерије Габриела Сел, која је том приликом истакла добру сарадњу са Музејем Војводине. Бечејци су, на неки начин, привилеговани што ће имати прилику да две недеље уживају у правој фото-студији Срема. Пре њих, изложбу су видели Новосађани у Музеју Војводине, који је организатор изложбе и житељи Врдника у тамошњем хотелу „Термал“. После Бечеја изложба се сели у Зрењанин, Тител, па се враћа у Срем, где ће Румљани бити први који ће је видети.
Занимљивост ове изложбе је како је настала. Први „кривац“ је новинар „Дневника“ Жељко Марковић, који је као Сремац читаву деценију путовао завичајем, записивао разговоре с људима и оно што је видео у писаној форми пренео путем репортажа у „Дневнику“ или у књигама, а у пратњи је, углавном, био фото-репортер Слободан Шушњевић, коме је у тал запало да све овековечи фотоапаратом. Тако је настало преко 1.000 фотографија, па је била права мука одабрати само 50 за изложбу.
- За сваку фотографију сам на неки начин везан и избор је морао да направи Дарјуш Самии, који је све употпунио изузетно прикладним лирским стиховима у виду потписа. Премијерна изложба у Новом Саду је била посебан доживљај, јер је било вођење изложбе, где је Жељко Марковић сваког викенда од фотографије до фотографије причао о свакој и текстовима када су и где објављени. Зато сам неке текстове копирао и у изложбеном формату поставио на изложби као пратеће експонате, који су саставни део изложбе - рекао нам је аутор изложбе Слободан Шушњевић.
Технички свака фотографија изузетно опремљена, „легла“ је у две галеријске просторије. Посетилац може да се диви широкој лепези сремских пејсажа, али и портретима људи, који су богатство сваке аутохтоне средине.
В. Јанков