overcast clouds
12°C
07.01.2025.
Нови Сад
eur
117.1155
usd
113.9588
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

"ДНЕВНИК" НА ЛИЦУ МЕСТА

(ФОТО) ПОГЛЕДАЈТЕ КАКО ИЗГЛЕДА НАЈВЕЋИ ГРАЂЕВИНСКИ ПОДУХВАТ У ВОЈВОДИНИ Мозаик коридора се склапа по плану ЕФЕКАТ ЋЕ БИТИ НЕВЕРОВАТАН

06.01.2025. 07:29 08:17
Пише:
Извор:
Дневник.рс / Н. Перковић
мост
Фото: Дневник.рс / Н. Перковић

Фрушкогорски транспортни коридор који се истовремено гради на неколико локација полако добија обрисе свог крајњег изгледа али ће се комплетна траса ове саобраћајнице преко Фрушке горе на Гугловим мапама моћи видети тек за две године за када је најављен и завршетак овог прилично компликованог пројекта.

Најкомпликованији су свакако тунел испод Иришког венца и мост преко Дунава који ће спојити Каћ и Петроварадин. Седам километара тунела (у оба правца по 3,5 км) се још увек буши и очекује се да се тунел физички пробије током ове године, док се последњих пар месеци радови на мосту код Петроварадина убрзано приближавају овом месту. 

мост
Фото: Дневник.рс / Н. Перковић

Мост који ће бити дугачак 1.766 метара повезаће Петроварадин са ауто-путем Е-75 са бачке стране и имаће и транзитну улогу за теретни саобраћај, тако да камиони који су у транзиту више неће пролазити кроз Петроварадин и Нови Сад. Такође, мост ће омогућити везу ауто-путева Суботица – Нови Сад – Београд и Нови Сад – Зрењанин – Београд са Фрушкогорским коридором, односно Румом

Наиме, стубови приступних саобраћајница будућем мосту већ су постављени у залеђу петроварадинског насеља Садови и једним делом усмеравају будући пут постојећом долмом у правцу Цркве Снежне Госпе на Текијама у близини које ће се пробијати тунел Ширине у дужини од 350 метара. 

мост
Фото: Дневник.рс / Н. Перковић

У Улици Томе Марчетића на крају Петроварадина, испод које би требало да прође тунел, већ је откупљено и срушено десетак кућа које су се налазиле изнад трасе планираног тунела. По свему судећи, из тунела ће се излазити у двориште некадашње циглане на буковачком путу, кроз које ће пут даље водити ка Мишелуку.   

мост
Фото: Дневник.рс / Н. Перковић

Долма у Петроварадинском риту је већ највећим делом насута каменом и песком, а осим носећих стубова главне саобраћајнице, поставља се и сива инфраструктура за укључења и искључења за будући мост. Са петљи на петроварадинској страни возила ће се прикључити на садашњу Рељковићеву улицу и Карловачки пут, са тим да ће у оквиру изградње моста до ових петљи од Жежељевог моста бити урађена брза саобраћајница. Вијадукт преко Петроварадинског рита, осим у Садовима, сада је видљив и са Карловачког пута. 

Ускоро би требало да се траса пута укрсти и са пругом Нови Сад – Београд, што ће такође бити изазован подухват, пошто је пруга у пуној фунцији и врло фреквентна. 

мост
Фото: Дневник.рс / Н. Перковић

Ширина моста је 28 метара, а прилазне конструкције широке су 25 метара. Предвиђене су две коловозне, траке са по две саобраћајне, широке по 3,5 метара. Мост, као и део Фрушкогорског коридора од Каћа до Петроварадина, имаће пешачке и бициклистичке стазе ширине по два метра

Мост који ће бити дугачак 1.766 метара, повезаће Петроварадин са ауто-путем Е-75 са бачке стране и имаће и транзитну улогу за теретни саобраћај, тако да камиони који су у транзиту више неће пролазити кроз Петроварадин и Нови Сад. Такође, мост ће омогућити везу ауто-путева Суботица – Нови Сад – Београд и Нови Сад – Зрењанин – Београд са Фрушкогорским коридором, односно Румом. На петљи Рума биће повезан са ауто-путем Е-70 Београд-Загреб и ауто-путем Рума-Шабац и даље брзом саобраћајницом ка Лозници. Преко тог моста обезбедиће се веза и са паневропским коридорима 10 и 10Б.

мост
Фото: Дневник.рс / Н. Перковић

У Улици Томе Марчетића на крају Петроварадина, испод које би требало да прође тунел Ширине, већ је откупљено и срушено десетак кућа које су се налазиле изнад трасе планираног тунела. По свему судећи, из тунела ће се излазити у двориште некадашње циглане на буковачком путу, одакле ће пут даље водити ка Мишелуку

Мост почиње 5.536 метара од почетка Фрушкогорског коридора код Каћа, а завршава се на 7.200 метара од почетка, премошћујући 560 метара широк Дунав. Састоји се од 668 метара дуге северне прилазне конструкције, која се протеже на каћкој страни, главне мостовске конструкције дужине 505 метара и јужне прилазне конструкције на петроварадинској страни, која је дужине око 488 метара. 

Ширина моста је 28 метара, а прилазне конструкције широке су 25 метара. Предвиђене су две коловозне траке са по две саобраћајне, широке по 3,5 метара. Мост, као и део Фрушкогорског коридора од Каћа до Петроварадина, имаће пешачке и бициклистичке стазе ширине по два метра.

мост
Фото: Дневник.рс / Н. Перковић

Долма у Петроварадинском риту је већ највећим делом насута каменом и песком, а осим носећих стубова главне саобраћајнице, поставља се и сива инфраструктура за укључења и искључења за будући мост

На силаску с моста са сремске стране биће изграђена петља и нови пут до друмско-железничког моста, који ће служити као део обилазнице око Петроварадина. Један прилаз мосту, усмерен ка Новом Сад, налази уз комплекс некадашње „Победе“, са петљом на Рељковићевој улици чији ће један део бити претворен у брзу саобраћајницу која води до Жежељевог моста. Други прилаз, усмерен ка Сремским Карловцима, иде уз шуму поред Дунава и биће део Фрушкогорског коридора. Са Карловачким друмом спаја се петљом у близини Кошарићеве баре, недалеко од цркве на Текијама. Одатле, Фрушкогорски коридор наставиће до дела Улице Рачког и Мишелука, поред МОЛ пумпе, све до Иришког венца где ће бити тунел испод Фрушке горе дугачак 3,5 километра.

Најдужи тунел у Србији

Још пре неколико месеци је пробијено више од половине тунела „Иришки венац”, а читав Фрушкогорски коридор ће бити завршен до септембра 2026. године, изузев моста у наставку Булевара Европе у Новом Саду, чији је рок за завршетак крај 2026. године. Неимарима је потребно четири месеца да избуше километар тунелске цеви, док је на почетку радова за то било потребно девет месеци због састава стeне. Након завршетка радова, тунел кроз Фрушку гору ће бити најдужи у Србији, чак око 3,5 километара. Пошто се састоји из две цеви, то значи да ће кинеска компанија ЦРБЦ, која је ангажована на овом пројекту, укупно избушити седам километара тунела кроз Фрушку гору.

мост
Фото: Дневник.рс / Н. Перковић

Подсетимо, изградња тунела званично је почела 1. маја 2021. и радници ЦРБЦ скоро годину и по дана борили су се тереном на северном порталу тунела, учвршћујући околне падине, да би у јесен 2022. почело бушење тунела хидрауличким бушилицама, пошто је употреба динамита у националном парку забрањена.

Ускоро би требало да се траса пута укрсти и са пругом Нови Сад – Београд, што ће такође бити изазован подухват, пошто је пруга у пуној функцији и врло фреквентна

Темељи свих стубова урађени су на бушеним шиповима, а стубови главног пилона ослањаће се на 37 бушених шипова пречника 1,5 метара и дужине око 36 метара. Мост је пројектован као мост са косим затегама, са распонском конструкцијом од преднапрегнутог бетона променљивог попречног пресека и са двоструким кратким пилонима закошеним ка споља и високим 25 метара. 

Текст и фото: Нико Перковић

Извор:
Дневник.рс / Н. Перковић
Пише:
Пошаљите коментар