ВОЈНА ОКЛОПНА ВОЗИЛА НАПРАВЉЕНА СУ ОД ЧВРСТЕ ОПЛАТЕ
ЉУДИ У ТАКВОМ СУДАРУ НИСУ ИМАЛИ ШАНСЕ: Ево шта је било кобно за троје деце, оца и комшиницу, У СТРАВИЧНОЈ НЕСРЕЋИ КОД УШЋА
У тешкој саобраћајној несрећи која се догодила на Ибарској магистрали, живот су изгубили троје деце (узраста једна, седам и десет година), њихов отац и још једна женска особа, док је мајка малишана преживела.
Несрећа се десила када је војно оклопно возило ПАСАРС, по првим резултатима истраге, прешло на леву страну коловоза и ударило у аутомобил "форд фокус" у којем су се налазиле жртве. Оклопно возило, са својих 16 тона, чак 12 пута је теже од "форда", због чега саговорници наводе да је "право чудо да је било ко преживео ову стравичну несрећу".
Стручњаци објашњавају да "судар са војним оклопним возилом има ефекат директног удара аутомобила у зид, а најчешћа последица је погибија путника у аутомобилу".
Професор Милан Вујанић са Саобраћајног факултета у пензији каже да су "војна оклопна возила направљена од чврсте оплате, тако да могу да трпе ударе граната и мина. Када ‘мекани’ аутомобил удари у такву конструкцију, он практично нестане, а путници најчешће страдају".
Како истичу саобраћајни полицајци, "правила нема" када је реч о преживљавању у саобраћајним несрећама.
-У неким случајевима ти се чини да нема шансе да је неко остао жив у возилу, а испостави се да су прошли само са огреботинама. Док, с друге стране, у лакшем судару неко погине - додају они.
Заштита у таквим сударима може бити пружена активирањем ер-бегова, али ни то није увек гаранција. Према речима Дамира Окановића из Комитета за безбедност саобраћаја, најбезбедније место у возилу је задње средње седиште, али само ако је особа везана појасом.
-Невезивање на задњем седишту чак је опасније од невезивања на предњем, јер у случају судара путник позади угрожава оне напред - каже Окановић.
Иако сигурносни појас спашава животе, саговорници поменутог медија упозоравају да он не гарантује апсолутну сигурност, нарочито при великим брзинама.
-При брзинама до 60 километара на сат појас вам може сачувати главу, али при скоро 200 километара он вас буквално може исећи као репу - истичу саобраћајци.
Dnevnik.rs/Srbijadanas.rs