overcast clouds
8°C
25.02.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ТУЖИЛАШТВО ПРЕДЛОЖИЛО ПРИТВОР Саслушани ухапшени за ПАД НАДСТРЕШНИЦЕ У НОВОМ САДУ Ево шта им се све ставља на терет

25.02.2025. 17:30 17:37
Пише:
Извор:
Дневник/Танјуг
Дневник/Ф. Бакић
Фото: Дневник/Ф. Бакић

БЕОГРАД: Више јавно тужилаштво у Београду предложило је данас одређивање притвора за све ухапшене због пада надстрешнице на Железничкој станици у Новом Саду 1. новембра прошле године, када је живот изгубило 15 особа.

Претходно су пред Посебним одељењем за сузбијање корупције тог тужилаштва саслушани Слободанка К, менаџер за развој инвестиција АД “Инфраструктура Железница Србије” са седиштем у Београду, као и чланови Комисије за технички преглед Железничке станице у Новом Саду, у вези са извршењем неколико кривичних дела са коруптивним елементом, која су имала за последицу пад надстрешнице на тој Железничкој станици 1. новембра 2024. године, којом приликом је погинуло 15 људи, а двоје тешко телесно повређено.

Сви осумњичени, Милутин С, председник Комисије за технички преглед Железничке станице у Новом Саду, као и чланови те Комисије Јелена В, Марија Н.Ј. и Биљана К. негирали су извршење кривичних дела за која се терете, саопштено је из тог тужилаштва.

Након саслушања тужилаштво је судији за претходни поступак Вишег суда у Београду предложило да свим осумњиченим лицима одреди притвор да не би утицали на сведоке, да не би поновили кривично дело у кратком временском периоду и због узнемирења јавности.

 Постоји основана сумња да су Милутин С, Биљана К, Јелена В. и Марија Н.Ј. у периоду од 25. марта 2024. до 1. новембра 2024. године као одговорна лица и то чланови Комисије за вршење техничког прегледа изведених радова на деоници пруге Нови Сад-Суботица-Државна граница (Келебија) кршили закон, прописе и опште акте пропуштањем дужности надзора, као и да су на други начин очигледно несавесно поступали у вршењу службе, иако су били свесни да услед тога може наступити тежа повреда права другог, која је и наступила.

Они су, како се сумња, од 25. марта 2024. године па до 5. априла 2024. године извршили технички преглед објекта станичне зграде у Железничкој станици Нови Сад, о чему су у Београду сачинили Извештај о извршеном техничком прегледу објекта, са датумом 4. април 2024. године, чији је саставни део Записник о техничком прегледу објекта са датумом 5. април 2024. године.

У Извештају су констатовали одређене недостатке, стављајући примедбе, али са закључком да ти недостаци не утичу на стабилност и функционалност објекта и система.

Тим извештајем су потврдили да је објекат изведен у складу са пројектом за грађевинску дозволу и пројектом за извођење радова, те да је ради утврђивања подобности објекта за употребу одобрен пробни рад, иако су знали да извршени обилазак и преглед објекта, као и Записник о техничком прегледу од 5. априла 2024. године нису урађени у складу са свим прописима и правилима струке.

При томе, осумњичена Биљана К. није извршила преглед конструкције целог објекта станичне зграде у Железничкој станици Нови Сад, иако је била дужна да то уради, а то је било наведено у Записнику о техничком прегледу објекта, са чиме су били упознати остали чланови комисије.

Међутим, они су и поред тога одобрили пробни рад објекта станичне зграде у Железничкој станици Нови Сад у трајању од најдуже годину дана и констатовали да објекат станичне зграде изведен у складу са пројектом за грађевинску дозволу и пројектом за извођење радова.

Они су и након наведеног наставили да крше Закон о планирају и изградњи и одговарајући правилник јер у току самог пробног рада објекта нису проверавали испуњеност услова за издавање употребне дозволе и нису достављали извештаје о томе инвеститору, иако су према налазу и мишљењу вештака, могли визуелно да уоче знаке лома, који су били уочљиви у данима који су претходили рушењу надстрешнице, односно да уоче повећани угиб на надстрешници.

 Подсећамо да је технички преглед објекта према Закону о планирању изградњи и одговрајућем правилнку основ за почетак коришћења простора крила Б Железничке станице Нови Сад због чега су пропусти осумњичених са тако извршеним техничким прегледом објекта у узрочно-последичној вези са падом надстрешнице.

Чланови Комисије су, како се сумња, били свесни да услед оваквог несавесног поступања може наступити тежа повреда права другог, па је таква повреда и наступила, а били су свесни и да ће преиначена или лажна исправа - Извештај о извршеном техничком прегледу објекта бити искоришћен у правном промету, на који начин су остале неутврђене неправилности које су довеле до обрушавања надстрешнице на тло испред предње фасаде вестибила “Б” на објекту станичне зграде у Железничкој станици у Новом Саду 1. новембра 2024. године, којом приликом је живот изгубило 15 лица, а двоје задобило тешке телесне повреде.

Не поступајући по прописима и техничким правилима о мерама заштите, они су такође изазвали опасност за живот и тело путника и других лица, услед чега је наступила наведена последица.

Осумњиченима се на терет ставља кривично дело несавесан рад у служби и тешко дело против опште сигурности.

Када је у питању Слободанка К, постоји основана сумња да је она од септембра 2020. године до 1. новембра 2024. године у Београду, као службено лице-менаџер за развој и инвестиције у АД “Инфраструктуре Железнице Србије” Београд била задужена да координира и прати пројекат модернизације и реконструкције мађарско-српске железничке пруге на територији Републике Србије, за деоницу Нови Сад-Суботица-Државна граница (Келебија), те је испред инвеститора АД “Инфраструктура Железнице Србије” била задужена за доношење одлука у вези са поменутим пројектом.

Као одговорно лице испред инвеститора она је доставила Извештај и записнике као и другу документацију, притом знајући да Записник о техничком прегледу од 5. априла 2024. године није урађен у складу са свим прописима и правилима струке, услед чега је одобрен пробни рад објекта зграде Железничке зграде Нови Сад у трајању од најдуже годину дана.

Затим је, иако је знала да радови на вестибилу крила “Б” нису завршени, јер о томе није добила потврду стручног надзора да су радови изведени, Слободанка К, како се сумња, 12. јула 2024. године донела решење којим је формирала заједничку Комисију за интерни пријем крила “Б” у Железничкој станици Нови Сад са задатком да Комисија изврши интерни пријем тог вестибила како би његовим пријемом путницима било омогућено његово  коришћење и свих садржаја у њему, на који начин је дошло до пуштања у рад вестибила крила “Б” дана 5. јула 2024. године.

Она је била свесна да непоступањем по прописима и техничким правилима може да нанесе штету другим лицима и угрози њихову безбедност, као и да ће преиначена или лажна исправа - Извештај о извршеном техничком прегледу објекта, који носи датум 4. април 2024. године, чији је саставни део Записник о техничком прегледу са датумом 5. април 2024. године, бити искоришћен у правном промету, на који начин су остале неутврђене неправилности које су довеле до трагедије и пада надстрешнице, те погобије 15 лица и тешког телесног повређивања два лица.

Слободанка К. се терети за кривично дело злоупотреба службеног положаја и кривично дело тешко дело против опште сигурности.

Из тужилаштва подсећају да Посебно одељење за сузбијање корупције поступа у овом предмету засебно од предмета поступања ВЈТ у Новом Саду у којем је подигнута оптужница, као и засебно од предистражних радњи које предузима Јавно тужилаштво организовани криминал у вези са финансирањем Пројекта реконструкције Железничке станице у Новом Саду.

Извор:
Дневник/Танјуг
Пише:
Пошаљите коментар