ВОЗАЧИ ЈЕ НАЈЧЕШЋЕ ПРАВЕ Грешка која доводи до удеса у кружном току
Удеси у кружним токовима најчешће настају због недовољног познавања правила, а које се тиче права првенства пролаза.
У последње време све већи проблем саобраћајница решава се прављењем кружних токова. Међутим, још увек постоји велики број возача који не знају како се правилно вози те због тога често долази до удеса.
Кружни токови у Србији су углавном представљени знаком "укрштање са путем са правом првенства", односно знаком обрнути троугао. Ако нема саобраћајних знакова, онда важи стандардно саобраћајно правило као на свакој другој раскрсници, тј. правило десне стране.
У овом случају, предност има возило које долази с десне стране (у односу на онога ко се већ налази у кружном току)! То је, на пример, правило које важи у Грчкој јер њихови кружни токови нису обележени саобраћајним знаковима.
Правило у кружном току с једном траком врло је једноставно.
Прилагодите брзину и погледајте лево пре него што уђете у кружни ток. Знајте да возила која се ве крећу у кружном току имају предност у односу на она која се тек укључују. Немојте заборавити да укључите показивач правца када се искључујете из кружног тока. Не морате да успоравате или станете да бисте изашли из кружног тока. Једини изузеци су када су пешаци на пешачком прелазу или ако се приближава возило Хитне помоћи, које сте увек у обавези да пропустите!
Правила су слична и код кружних токова са више трака, с тим што кретање зависи од хоризонталне и вертикалне сигнализације, односно знакова.
Предност и овде увек имају возила која се крећу унутар кружног тока.
Једно правило се код нас често крши, јер возачи из унутрашње траке не пропуштају оне из спољашње!
Возач из унутрашње траке (ближе острву) мора да пропусти возача из спољне траке као да је у питању класично престројавање на путу са две траке, и то уз обавезно давање мигавца. Потпуно исто као да возе на обичном путу са две или три траке.
Запамтите - возила која се крећу у спољној траци имају предност! Сигурно се питате шта онда радити ако је гужва у спољној траци, па није могуће да се искључите. Можете да направите још један пун круг око острва (што је врло ретка опција) или да сачекате у унутрашњој траци док се не испуне услови за престројавање.
Уколико излазите на првом искључењу, требало би да у кружни ток уђете десном траком и пратите спољашњу траку кружног тока до искључења.
Извор: kurir.rs