НОВОСАЂАНКУ "ОДРАО" МАЈСТОР ЗА ПОПРАВКУ БОЈЛЕРА, А УГРАДИО ПОГРЕШАН ДЕО: "Нисам имала куд, морала сам да платим"
Мало, мало па чујемо како су мајстори некога "одрали" за поправку апарата и по принципу "држи воду док мајстори оду" исфушерили и збрисали.
Још горе од тога је што се све чешће дешава да се, због недостатка правих професионалаца, пословима поправке електричних уређаја баве приучене занатлије који не маре много што њихова нестручност може некога коштати не само пара, него и живота.
Пример мајсторске немарности су мајстори који су једној Новосађанки у бојлер уградили неодговарајући грејач и фактички оставили "темпирану бомбу" у стану на Новом Саду у коме живи чак двоје мале деце млађе од пет година.
- Покварио нам се бојлер пре годину дана отприлике и мајстори које сам позвала на број са флајера убаченог у поштанско сандуче су дошли и поправили га. Уместо 6.000 динара, колико су рекли да максимално може коштати замена грејача, наплатили су ми 11.200 динара тврдећи да су морали да замене и вентил и цеви јер би у супротном би био небезбедан. Иако сам била у шоку нисам имала куд и морала сам да платим - почиње своју причу С. С. са Новог Сада.
Испоставило се да бојлер, чим до извесне тачке загреје воду, почне да бруји, што је родитељима уливало страх у кости кад год би са децом ушли у купатило да им оперу руке.
- Звала сам рођака који се разуме у електрику да питам шта то може бити и он ми је рекао да бојлер не би требало да испушта никакве звуке док је укључен. Зато сам после месец дана позвала сервис и рекламирала поправку. Дошао је исти мајстор и рекао да је са бојлером све у реду, да испушта звук због притиска јер живимоу солитеру, убедио нас да не треба да бринемо и отишао - наставља причу саговорница Курир Бизниса.
Према њеним речима није прошла ни година дана од поправке, а бојлер је одједном престао да греје воду.
- Размишљали смо да купимо нови бојлер, али с обзиром да смо за поправку постојећег дали 100 евра, одлучили смо да позовемо другог мајстора који нам је раније нешто поправљао и са којим смо били задовољни. Дошао је и рекао да је уграђен неодговарајући грејач и да је због тога бојлер брујао. Грејач је пукао, буквало се расцепио по дужини - каже наша саговорница и додаје да се од тада стално пита какви су то људи који су у стању да оставе "бомбу" у стану у коме живи двоје мале деце.
ПРВИ МАЈСТОР ДУЖАН ДА ПЛАТИ РАЧУН ДРУГОГ
Зоран Николић, потпредседник Националне организације за заштиту потрошача Србије (НОПС) истиче да С. С. има право да уложи реламацију на рад првог мајстора и да тражи да јој надокнади износ који је дала другом мајстору.
- Ако други сервис потврди одређени недостатак потребно је да изда писано мишљење или стручни налаз. Након тога потрошач треба да се обрати првом сервису који је уградио погрешан део и да тај грејач рекламира. Први сервис је дужан да надокнади све трошкове које је потрошач платио другом сервису - објашњава Николић.
kurir.rs/dnevnik.rs