ДРАСТИЧНЕ МЕРЕ У САОБРАЋАЈУ! Камере вас гледају, а алко-браве заустављају! ШТА СВЕ ДОНОСИ НОВИ ЗАКОН!
Нови Закон о безбедности саобраћаја требало би да ступи на снагу средином године, доносећи бројне измене, укључујући дигиталне возачке досијее, трајно одузимање возила за рецидивисте и нове мере попут зеленог бонуса за савесне возаче.
Начелник Управе саобраћајне полиције, пуковник Славиша Лакићевић, изнео је најважније новине и статистику која стоји иза њих.
„Од почетка године у саобраћајним незгодама је живот изгубило 498 људи, укључујући 11 деце. Више од 3.500 особа је тешко повређено. Иако је то мање него прошле године, сваки изгубљен живот је превише“, истакао је Лакићевић.
Драстичне казне за брзину и алкохол
Највећи број незгода са фаталним исходом изазива неприлагођена брзина. „Планирамо да у насељеним местима ограничење брзине смањимо на 30-40 километара на сат. Такође, казне за прекорачење брзине ће бити знатно строже“, рекао је Лакићевић.
Уз то, нове мере предвиђају нулту толеранцију на алкохол за возаче који превозе децу.
„За непрописно превожење деце, казна ће бити повећана са 5.000 на 20.000 динара. Деца морају бити заштићена,“ нагласио је начелник.
Трајно одузимање возила за рецидивисте
„Привремено одузимање возила већ даје резултате, али смо свесни да неки возачи настављају са прекршајима. За њих разматрамо трајно одузимање возила као најстрожу меру,“ изјавио је Лакићевић.
Дигитални досијеи и зелени бонус
Једна од најзначајнијих новина је увођење дигиталних возачких досијеа.
„Сваки возач ће моћи електронски да прати своје казне, казнене поене и друге податке. Ово је корак ка већој транспарентности,“ објаснио је Лакићевић.
Савесни возачи могли би да добију награде.
„Уводимо зелени бонус за оне који поштују правила – ниже цене осигурања и друге повластице,“ додао је.
Камере и алко-браве
„Разматрамо постављање камера на црним тачкама и ширу употребу алко-браве, која онемогућава стартовање возила ако је возач под дејством алкохола. Циљ је спречити најтежа кршења закона,“ рекао је начелник.
Сигурносни појасеви и даље су велики проблем.
„Од 286 људи који су погинули јер нису користили појас, многи би данас били живи да су га везали,“ упозорио је Лакићевић. Планира се и увођење предмета о безбедности саобраћаја у школски програм.