У потрази за остацима ТИТАНА и морнарица САД, РОБОТ ОДИСЕЈ поново зарања
ВАШИНГТОН: Америчка морнарица пренела је информације које је имала руководству које је управљало потрагом за подморницом Титан, чијих је петоро чланова посаде проглашено мртвим након што је то пловило нестало.
Саветник Стејт Департмента за безбедност Џон Кирби навео је да је Морнарица ''брзо ставила до знања'' да њене информације не могу бити потпуне, као ни да није сасвим утврђено шта подаци које она поседује представљају.
Он је истакао да је информација прослеђена команданту инцидента задуженом за потрагу за Титаном и да је вероватно "на неки начин ушла у план потраге", преноси Ројтерс.
Амерички национални одбор за безбедност саобраћаја (НТСБ) и америчка обалска стража требало би да покрену истрагу о догађајима који су довели до тога да подморница нестане.
Би-Би-Си преноси да за сада делује да је реч о одвојеној истрази од оне коју је пре неколико сати најавио Канадски одбор за безбедност у саобраћају.
Компанија ''Пелаџик Рисерч'' потврдила је да је у току нова мисија потраге за остацима подморнице уз помоћ робота на даљинско управљање ''Одисеј'', који је открио остатке и који је једини робот који је до сада посетио локацију где је дошло до несреће.
Раније је објављено да су остаци из подморнице Титан претешки да би их Одисеј могао подићи и да би вађење остатака требало да се обави у каснијој фази.
Америчка обалска стража у четвртак је потврдила да су сви путници подморнице Титан погинули након "катастрофалног" инцидента.
Контраадмирал Џон Маугер, командант Прве обалске страже изјавио је да је откривен репни конус подморнице на око 500 метара од прамца Титаника на морском дну.
"Крхотине одговарају катастрофалној имплозији коморе под притиском. Након овог открића, одмах смо обавестили породице у име Обалске страже Сједињених Држава и целе уједињене команде. Изражавам најдубље саучешће породицама“, додао је Маугер.
Бивши капетан Краљевске морнарице о могућим разлозима имплозије "Титана"
ЛОНДОН: Бивши капетан подморнице британске Краљевске морнарице Рајан Ремзи упозорио је данас да занемаривање стандардних начина изградње подморница "у потрази за иновацијама", као у случају подморнице "Титан" за коју се верује да је имплодирала приликом спуштања до олупине "Титаника" носи огромне ризике.
Ремзи је за Скај њуз, говорећи о могућим узорцима несреће, у којој је погинуло пет особа, рекао да верује да се догодила једна од две ствари:
"Или је отвор са завртњима који се користе за затварање посаде са спољашње стране претрпео квар који је довео до колапса трупа или је сам труп под притиском имао дефект који се поломио од притиска и изазвао исти резултат".
Ремзи, који је био капетан подморнице за нуклеарне нападе ХМС Турбулент, оценио је да ће вероватно бити пооштрене регулативе и истакао да је потребно извући одрежене лекције.
Он је рекао да ће овај облик "екстремног туризма" вероватно бити ограничен и упозорио да све поморске активности носе ризике јер је море непредвидиво.
Ремзи сматра и да би посете олупини "Титаника" требало да престану.
"То је ипак гроб и треба га оставити на миру", навео је Ремзи.
Подморница "Титан" нестала је у недељу док се спуштала до олупине Титаника, брода који је потонуо у северном Атлантику 1912. године на дубини од 3,8 километара, а петоро путника који су били у подморници су погинули, након што је она, према наводима стручњака, имплодирала.
На броду у власништву америчке компаније Оушн Гејт Експедишнс, били су њен оснивач Стоктон Раш, француски дубокоморски ветеран Пол-Анри Нарголе, британски милијардер и свемирски туриста Хамиш Хардинг, пакистански бизнисмен Шахзада Давуд и његов син Сулеман.