Ферштапен изгубио пол позицију, вратио се и покорио "Силверстон"
Актуелни шампион Макс Ферштапен за воланом Ред була победио је на Великој награди Велике Британије у Формули један пошто је доминирао од почетка до краја трке.
Холанђанин је на стази "Силверстон" дошао до шесте победе заредом, осме ове сезоне, а 43. у каријери. На тај начин бранилац титуле је наставио низ тријумфа свог тима, пошто су Серхио Перез и он славили на последњих 11 трка, чиме су изједначили рекорд Мекларена из 1988. године, када су такав низ остварили Ајертон Сена и Ален Прост. Друго место припало је Ланду Норису за воланом Мекларена, док је трећа позиција припала Луису Хамилтону из Мерцедеса.
Само на самом страту је Ферштапен морао да се бори за лидерску позицију. Наиме, Ландо Норис је фантастичним стартом повео караван, следио га је Ферштапен, али га је притискао други возач Мекларена Оскар Пјастри. Ипак, Ферштапену је само пет кругова било потребно да се врати на чеону позицију, коју је затим задржао до самог циља. Уследио је нешто мирнији период трке, а онда се за драму побринуо Кевин Магнусен. Возач Хаса је у 33. кругу одустао због квара, а његов болид остао је на сред стазе. На писту је изашло безбедоносно возило и тиме унело узбуђење у борбу за сам врх пласмана. Од тога је највише профитирао Хамилтон, који је имао тврде гуме од старта, да би се потом пребацио на коришћене меке када су сви похрлили у бокс док је "сејфти кар" био на стази.
Тако је успео у поретку да прескочио и Пјастрија и свог тимског колегу Џорџа Расела. Седмоструки светски шампион је пошто је трка у 38. кругу настављена вршио велики притисак на Нориса, који се сјајно одбранио и тако однео победу у двобоју Британаца. Пјастри је на крају остао без првог подијума у каријери, али је стигао до најбољег пласмана од дебија, испред Расела и другог возача Ред Була Серхија Переза, који је веома добро напредовао после нових катастрофалних квалификација, јер је кренуо са 16. позиције.
Седмо место освојио је двоструки светски шампион Фернандо Алонсо у Астон Мартину, испред возача Вилијамса Алекса Албона који је однео победу у окршају са двојцем Ферарија. Шарл Леклер је морао да се задовољи деветим местом, а Карлос Сајнц 10. позицијом и то пошто је италијански тим извесно Шпанца коштао бољег пласмана тиме што му је поручио да остане на стази када је на стази било безбедносно возило. Бод за најбржи круг је, очекивано, припао Ферштапену.
Наредна трка вози се за Велику награду Мађарске на стази „Хунгароринг“ 23. јула.
Г. М.