light rain

28.06.2023. 09:28 09:37
Пише:
Извор: Ф.Бакић

Спортска јавност у Србији поново се, после четири године паузе, радовала успесима кајакашке репрезентације на великим такмичењима и то пошто су наши освојили чак пет медаља на Европским играма у Кракову, које су уједно биле и Првенство Старог континента. Новосађанка Милица Новаковић (девојачко Старовић) први пут у каријери узела је две медаље у једноседу на једној смотри, сребро и бронзу.

То је у Пољској успело и Марку Драгосављевићу из Бачке Паланке (бронза у К-1 500 и К-2 500 са Ервином Холпертом), док је мушки четверац у саставу Анђело Џомбета, Марко Новаковић, Стефан Врдољак и Владимир Торубаров исписао историју као прва посада из Србије у овој дисциплини на 500 м са одличјем, које је било бронзаног сјаја.

За Милицу Новаковић ова одличја (има и злато са ЕИ 2015. у К-2 500) имају посебну тежину из више разлога, а први и најважнији је што је пре годину дана постала мајка и сада се на међународну такмичарску сцену вратила у пуном сјају. Ово се и званично може назвати њеним повратком у чамац иако је прошле године, три месеца после порођаја учествовала на Европском првенству у Минхену.

– Најавила сам тада и Кајакашком савезу Србије и Олимпијском комитету Србије да сам у другом стању, али да планирам да останем активна и да те сезоне, 2022. године, не очекују од мене европско и светско првенство и неке резултате – рекла је Милица Новаковић на почетку разговора за „Дневник” у просторијама KKK Војводина у Новом Саду, чији је члан, као и Yombеta и Торубаров, који су донели медаљу у четверцу са ЕИ.

Она се, сплетом околности ипак нашла на листи учесника у Минхену.

– Кристина Бедеч ме је питала да ли бих веслала двосед на 1000 метара, што ми је више одговарало од краћих дистанци, али је она на крају одустала и ја сам завршила у једноседу на 200 метара. Испало је добро што сам се тада такмичила јер је то било квалификационо такмичење и да нисам веслала не бих могла ове године да учествујем на Европским играма у тој дисциплини.

По олимпијску норму и у четверцу

Врхунац ове сезоне је Светско првенство у Дуизбургу од 23. до 27. августа када ће бити прва прилика да се изборе норме за Олимпијске игре у Паризу 2024, које би Милици Новаковић биле треће у каријери после Рија 2016. и Токија 2021.

– Мислима сам већ увелико у Француској, а ово су све кораци које морам да прођем, степеник по степеник себе градим и јачам за оно чему тежим, а то је Париз. У једноседу на 500 метара на Игре иде првих шест чамаца, а у четверцу девет, па смо зато решене да узмемо норму и у тој дисциплини, где су поред мене још и Анастазија Бајук, Марија Достанић и Дуња Станојев – истакла је Милица Новаковић.

Иако се није нашла у финалу 2022, Милица је свакако темпирала форму за ову сезону, а великим повратком је одушевљена. Освојила је сребро у једноседу на 200 метара и бронзу у олимпијској дисциплини на 500 м. Ово су јој прве медаље после светске бронзе 2017. године у Рачицама (К-1 200), а са СП има и сребро из Милана (К-2 500).

– Prеthodnih сезона сам знала да могу до медаље, али се на европским првенствима од 2016. године увек дешавало да тај једносед завршавам на четвртом месту. Свакако да ми је додатни мотив била и та пауза без одличја. Увек сам, међутим, била у игри за медаљу, знала сам да вредим, али се просто дешавало да сам је губила за трептај ока у фото–финишу. Невероватно како ме је пратила лоша срећа. Сада смо стали на крај томе – појаснила је Новаковићева, која је до сада у каријери имала пет четвртих места на ЕП, али и једну титулу првакиње Европе и још две бронзе.

Син враћа осмех на лице

Милица Новаковић је била активна до последњег дана трудноће, а у чамац је села само две седмице пошто се породила, наравно, уз дозволу лекара. На питање да ли је другачији осећај када се такмичи као мајка, одговорила је:

– Јесте. Опуштенија сам јер знам шта год да буде није смак света, да има пуно важнијих ствари и да имам неког ко ће ми свакако вратити осмех на лице када се вратим кући, коме није битно да ли је мама десета, прва... – описала је Андријина мама.

Наша репрезентација се четири године није окитила медаљом на ЕП, а сада је узела пет, што је други најбољи резултат после смотре у Рачицама 2015. када је конто био седам.

– Увек сам веровала у цео тим. Када смо заједно на припремама и гледамо трке једни других видимо и знамо ко колико вреди. Сви смо одушевљени са освојених пет медаља. Знали смо и колико мушки четверац вреди, али конкуренција је толико јака, увек су у питању нијансе. Само треба бити упоран и истрајан – сматра Милица.

Она је у 2023. најавила одличне резултате добрим издањем на Купу Србије у Београду, првом изборном такмичењу и освајањем петог места на Светском купу у Сегедину.

– Након паузе после порођаја нисам знала шта ће моје тело бити способно да уради и како ћу се осећати, физички и психички, али и како ће тећи припреме са бебом. Наравно да сам желела медаљу у Сегедину, али нисам разочарана, била сам поносна на себе што сам се изборила јер је конкуренација била јака.

Наша најуспешнија кајакашица ишла је два пута у Турску на припреме са репрезентацијом, а са њом су били супруг Антун, хрватски кајакаш и син Андрија.

– Тако смо од почетка поставили ствари, ако се враћам у такмичарски врхунски кајак неко мора ићи са мном и најбоља ствар је била да ми муж буде тренер. Као прво, годинама је уз мене, зна шта ми одговара, из истог је спорта и то се показало као најбоља могућа одлука – рекла је Милица Новаковић.

Због брачног живота, она сада са породицом живи на релацији Славонски Брод – Нови Сад и по свему судећи овакав рецепт и подршка најмилијих дају врхунске резултате.