Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

За Мишелук 3 издваја се више од 810 милиона

16.11.2022. 09:39 09:46
Пише:
Фото: Youtube Printscreen

Инфраструктурно опремање Мишелука 3 коштаће готово 810,8 милиона динара, без ПДВ-а, односно, то је процењена вредност јавне набавке коју је недавно расписала Градска управа за грађевинско земљиште и инвестиције.

Градња саобраћајница и пратеће инфраструктуре ће, имајући у виду све рокове, укључујући и период за увођење извођача у посао, највероватније почети у фебруару, с тим да сви радови морају бити завршени за 550 дана.

Планови за ширење Новог Сада на десну страну Дунава и градњу стамбених кућа и зграда на Мишелуку нису новина и о томе се деценијама говори. Будући да је реч о неизграђеном и претежно ненасељеном подручју, где су углавном ливаде, пре реализације тих планова неопходно је комунално опремити простор, изградити недостајућу инфраструктуру, путеве, пешачке и бициклистичке стазе, паркинге, водовод и канализацију, као и јавну расвету.

„По питању саобраћајних површина, обухваћено подручје је неизграђено и атарски путеви су на појединим местима са застором од дробљеног каменог агрегата. За потребе Ковид болнице изграђена је саобраћајна и пратећа инфраструктура, укључујући и кружни ток са уливним и изливним тракама, које су физички одвојене острвом. Предвиђен је кружни ток са четири крака, с тим да су два крака изграђена, а друга два недостају. Постојећи коловоз се састоји од две траке, где су на оној према кружном току постављене вибрационе траке за успоравање саобраћаја, као и површина за аутобуско стајалиште и прикључци према болници. У непосредној близини споменуте саобраћајне површине налази се државни пут ИБ-21”, објашњено је у тендерској документацији.

Будући да је реч о неизграђеном и претежно ненасељеном подручју, где су углавном ливаде, пре реализације тих планова неопходно је комунално опремити простор, изградити недостајућу инфраструктуру, путеве, пешачке и бициклистичке стазе, паркинге, водовод и канализацију, као поставити и јавну расвету

У девет нових улица би, осим путева и стаза дужине неколико километара, требало изградити и цевоводе за водовод и канализацију, те поставити стубове јавне расвете, а предвиђено је и партерно уређење слободних површина, што подразумева опремање простора урбаним мобилијаром попут клупа и корпи за отпатке.

Како се из тендерске документације може приметити, ширина нових улица варира од 13 до 28 метара. Планиране су саобраћајнице са две коловозне траке, по три метра ширине, с тим да је на местима где услови то дозвољавају, с обе стране пута, предвиђена зелена површина ширине два метра и бициклистичка и пешачка стаза.

Кружне раскрснице биће изграђене на углу улица 3 и 10, као и на укрштању Улице 2 са улицама 5, 8 и 11. Када је реч о водоводној мрежи, предвиђен је цевовод укупне дужине око пет километара, с четири хидранта и кућним прикључцима, док ће цевоводи за атмосферску и фекалну канализацију бити дугачки по око три километра. У нових девет улица на Мишелуку 3 биће постављена 182 стуба јавне расвете, као и клупе и корпе за отпатке дуж пешачких стаза, али и држачи за бицикле.

Након што сви грађевински радови буду завршени уследиће пејзажно и партерно уређење, што, осим опремања простора урбаним мобилијаром, подразумева озелењавање. Предвиђено је формирање травњака, те садња дрвећа и жбуња.

Понуде на тендер Градске управе за грађевинско земљиште и инвестиције подносе се до 12. децембра, а 40 дана касније биће донета одлука о додели уговора или пак обустави поступка. Одабрани извођачи имаће годину и по, тачније највише 550 дана, да заврше све предвиђене радове као и да набаве и монтирају сву опрему. Градња саобраћајних површина и пратеће инфраструктуре највероватније ће почети у фебруару, имајући у виду све рокове, укључујући и период за увођење извођача у посао.

Ј. Вукашиновић

Пише:
Пошаљите коментар