Потрошачко ћоше: Готов ручак највише наручују млади
Екстремно топло и спарно никоме не прија, а посебно домаћицама које треба време да проведу крај шорета. Те не чуди што све више људи наручује храну и то најчешће преко неколико апликација онлајн.
Међутим, како је екипа “Дневника” имала прилике да се увери, доставе хране су популарније међу млађим генерацијама, док се они старији још увек држе кухиње.
Један од радника “Волта”, компаније која је задужена за доставу хране, за “Дневник” је рекао да баш током врелих дана има највише посла, чији опсег зависи од времена. Како он каже, ујутру се најчеше поручује пециво, а преко дана и увече најпопуларнији су пица и роштиљ. Углавном на свим апликацијама се нуди богат мени, односно грађани могу да бирају између домаћег роштиља, италијанске или кинеске кухиње, здраве, односно вегетеријанске хране, бурбега... Цене оброка се формирају у зависности од величине, односно врсте паковања, тако да се нуде мала или велика, односно породична порција, а бирају се рецимо и величине пице која се наручује. На понуђеним апликацијама често има и бројних акција, тако да се може уштедети. За породице је најекономичније да поруче породични мени, јер уз њега често на поклон могу добити “кола-колу” или неки слаткиш.
Како нам кажу млади који раде доставу, има доста Новосађана који, када им плаћају за достављен оброк, заокруже рачун, тако да зараде бакшиш, те им лакше буде што напорно раде по свим временским приликама и неприликама. Према подацима Центра за истраживање јавних политика, у Србији има око 356 000 корисника апликација за доставу хране. Корисници у просеку наручују 2,7 пута месечно и доставе просечно вреде око 1.300 динара.
У истом истраживању наводи се да се најчешће наручује брза храна, као што су пице, бургери и тестенине. Такође, храну више поручују жене него мушкарци. Из Центра истичу да је корона доста утицала на доставу и да је 20 одсто испитаника изјавило да је у марту и априлу прошле године први пут почело да користи апликације за доставу. Најпопуларније апликације за поручивање хране су “Донеси”, “Волт” и “Глово”. Разлике у апликацијама су врло мале, у зависности од навика наручилаца. “Донеси” апликација поруџбину доствља за сат времена у просеку, док “Волт” доставља за просечно пола сата, као и “Глово”, где се храна доноси скутером, за разлику од “Донеси” и “Волта” који то обављају колима, односно бициклом. Цене доставе зависе од адресе поручиоца: што је раздаљина од ресторана мања - цена је нижа (осим “Волта”). “Донеси” у просеку храну доставља за 300 динара, “Волт” за 150 динара. “Волт” омогућава својим корисницима и попусте од 200 динара, у случају да два пријатља користе исту апликацију.
У сваком случају, апликације за доставу хране су веома популарне међу Новосађанима. Тренутно је готово незамисливо прошетати се улицом, а да у исто време не угледате радника “Волта” на бициклу, или његове колеге из других фирми, било да је у питању “Донеси” или “Глово”, “Потрчко”.
К. Мачек, Ј. Илић