ФРУШКОГОРСКИ МАРАТОН Селидба на запад
Фрушкогорски маратон ће се следеће године одржати 25. и 26. априла, а организатори су већ обавестили јавност о променама, које ће, верујемо, обрадовати љубитеље те традиционалне манифестације.
Као и до сада, на маратону ће бити пет стаза које се бодују за највећу планинску трку на свету Ултратрејл Мон Блан (УТМБ), али ће две променити страну Фрушке горе.
– Кључна разлика на 43. маратону биће то што ће Средњи западни и Велики западни маратон бити сертификовани уместо Средњег и Великог
источног – рекао је директор Фрушкогорског маратона Ненад Сударов. – Желимо на тај начин да промовишемо и тај део Фрушке горе па се зато селимо с истока на запад. Западни део врло је леп и сви који се одлуче да иду на ту страну, сигурно ће уживати. Циљ нам је да максимално искористимо простор на Фрушкој гори, а хтели смо и да онима који већ годинама долазе на маратон због бодова, учинимо такмичење интересантнијим и да им мало променимо конфигурацију терена, па смо зато одлучили да сертификујемо западне стазе.
Времена до 43. „Фрушкогорског маратона” има још доста, али ће онлајн пријаве бити отворене од понедељка.
– Сви озбиљни планински тркачи свој календар пажљиво попуњавају, тако да ће они који желе да сакупе бодове већ сада резевисати место на нашој манифестацији. Оне који се пријаве у првих месец дана чека мања котизација, која ће после истека тог периода бити већа – рекао је Сударов.
Велики западни маратон дуг 85 километара, с висинском разликом од 3.338 метра и временским лимитом од 27 часова, носи четири УТМБ бода, док је Средњи западни 57,7 км (2.324 м) и свакоме ко га заврши за 17 сати припашће три УТМБ бода. Краћи од њих је само Мали источни екстремни, који после пређена 42,2 км (2.090 м) за 11 часова доноси два поена. Највећи изазов остаје Ултраекстремни маратон од 134,3 км (5.720 м), који вреди пет бодова, а један мање иде свима који заврше Ултрамаратон од 108,2 км (4.120 м).
– Лепа новост је и та што смо у такмичарске трке уврстили и једну кратку на десет километара да би сви они који никада до сада нису пробали трејл имали прилику да покушају и виде да ли је то за њих. Циљ нам је да привучемо што више тркача да асфалт замене шумом – поручио је Ненад Сударов.
К. Бугарски