„Фејсбук” отворио виртуелне новосадске пијачне тезге
Будући да су новосадске пијаце због коронавируса затвориле своје капије до даљег, на „Фејсбуку” је од 22. марта отворена група „Пијаца Нови Сад”, да би се продавци и купци могли повезати и наставити своју дугогодишњу сарадњу. Један од администратора групе Зоран Николић рекао је за наш лист да је идеја потекла оног тренутка када је видео вест да ће пијаце бити затворене због ванредног стања и здравствене безбедности грађана.
– Пошто нигде није било наведено до када ће трајати та обустава, помислио сам да би требало искористити могућности интернета и повезати људе – каже Николић. – Потражио сам да ли тако нешто већ постоји и пошто у том тренутку нисам нашао ништа слично, покренуо сам групу на „Фејсбуку”. Неколико пријатеља је учествовало са својим идејама како би то требало да изгледа, а замисао је да се у групи повежу произвођачи, односно продавци, с крајњим корисницима – купцима и, колико видимо, успели смо у тој намери, јер у овом тренутку група броји више од 8.000 чланова.
Тако то бива у модерном свету технологија да уз мало маште, воље и жеље, настане виртуелна пијаца, која представља место тренутног окупљања и одабира потребних намирница, а потребе су различите. Како је рекао Зоран, постоје секције за одређену категорију робе или ствари, у којима људи остављају своје понуде и контакт.
– Трудимо се да не ширимо обим тих секција да би све било прегледније и приступачније – каже наш саговорник. – Људи су одлично реаговали на ову идеју и, искрено, нисам очекивао толики одзив. Зато сам за сада презадовољан, а мислим да су и чланови. Једина замерка је да доста њих не прочита правила којих се треба придржавати, па то може унети конфузију. Стога молимо све будуће чланове да се упознају с правилима и покушају да их испоштују.
Заиста, када мало „сурфујете” групом, реакције људи су углавном позитивне, јер се може поручити буквално све, и то директно од произвођача. Видљиво је распоређено који производ се може наћи у одређеном сегменту, од одеће и обуће, зимнице и сира, млека и млечних производа, преко yеma, колача, разне робе из Мађарске, чоколадних бомбона и слаткиша, затим здраве хране, меда, јаја и тестинина, до воћа и поврћа. Могуће је наћи све за бебе и децу, цвеће и зеленило, пешкире и постељину, као и храну за кућне љубимце, козметику и санитарије, хоби позамантерију, али и дуван, цигарете, па чак и електроматеријал, алате и резервне делове. Осим тога, свака пијаца има свој одељак, у којем се оглашавају и једни и други, од Сателитске и Рибље, преко Кванташа до Најлона.
– Немам увид у то колико је тачно продаваца у групи, чак доста људи мисли да сам ја један од продаваца, па ми шаљу упите за разну робу – каже Николић. – Нисам радио на повезивању пијаца, већ сам се трудио да на захтев чланова све лепо организујем и направим секције, а произвођачи и продавци остављају своју понуду и контакт. Купци потом контактирају с њима и договарају се како ће преузети и платити робу.
И. Бакмаз