"ЧУДЕСНО ЈЕ ЛЕП" Председник Вучић не крије одушевљење у обиласку Фрушкогорског коридора: За Видовдан ћу прославити више урађених километара него што је урађено у протеклих 60 година
Председник Србије Александар Вучић обилази радове на излазном порталу тунела „Иришки венац“ у оквиру пројекта Нови Сад - Рума (Фрушкогорски коридор).
- Прошли пут смо били на почетку! Сад смо при крају смо, чудесно је леп! Захвалан сам неимарима, нашим кинеским пријатељима! Ово ће бити најдужни тунел у Србији и дуго ће остати тако, није баш Мон блан, али за наше услове... Огромна је цена свега овога, али буквално ово је другачија Србија! Од Новог Сада до Лознице сад ће требати сат и по времена, а требало је три, рекао је Вучић на самом почетку обиласка деонице Фрушкогорског коридора рекавши да су ово велики подухвати што нисмо имали годинама.
Указао је и на то колико ће то значити за наше људе кад је реч о повезаности са Републиком Српском, БиХ, Словенијом...
- Тунел ће умногоме помоћи и очувању и флоре и фауне на Фрушкој гори, али и безбеднијем саобраћају, сачуваће животе, донеће инвестиције, приходе. Кад будемо ово све завршили, имаћемо најбољу мрежу саобраћајница у Европи, престићи ћемо Хрватску за годину-две, рекао је Вучић распитујући се за арматуру, безбедност од земљотреса и пожара попут трагедија која се догодила у тунелу Мон блан када је погинуо велики број људи.
- За Видовдан ћу прославити више урађених километара него што је урађено у протеклих 60 година, више него од времена Тита! Срећан сам због тога, срећан сам што се Србија гради, рекао је Вучић додавши да имамо огроман пад у услугама, у туризму и то је директна последица злочиначких блокада и злочиначког рушења блокадера.
Он је нагласио и да га брине то што имамо огроман пад у услугама, у туризму, и то је директна последица злочиначких блокада и злочиначког рушења блокадера.
- Тешке су, тешке, последице злочина који се против Србије чине у последњих 6 месеци, казао је он.
- Оваква времена напретка и изградње Србије дуго се дуго неће поновити, додао је он нагласивши да је срећан што имамо велики број повратника из иностранства. Плате у Србији расту и све је више оних који желе да се врате јер су у иностранству драстично порасли трошкови живота, гаса, комуналије, рачуни...
Вучић се уочи обиласка радова огласио и видео-поруком у којој је написао следеће:
"Данас је ископано тачно 6.000 од укупно 7.007 метара цеви најдужег тунела у Србији. Поносан на Србију која гради, хвала народу који жели Србију која ради".
Иначе, брза саобраћајница Нови Сад - Рума "Фрушкогорски коридор", дужине 44,41 километара, састоји из се од четири деонице.
"Деоницу 1" чини петља "Петроварадин Исток - Парагово" са планираном трасом државног пута ИИА реда, број 100, од Жежељевог моста до петље "Петроварадин Исток", укупне дужине 14,01 километара.
"Деоница 2" од Парагова до почетка обилазнице око Руме укупне је дужине 16,48 километара. "Деоницу 3" чини петља „Нови Сад Југ – петља Петроварадин Исток", укупне дужине 3,40 километара, док је "Деоница 4" обилазница око Руме, укупне дужине 10,52 километара.
На деоници брзе саобраћајнице предвиђена је изградња 46 већих грађевинских путних објеката, од тога 44 моста и подвожњака, међу којима је и мост преко Дунава дужине око 1.7 километара, као и тунели „Ширине“ (дужине 350 метара) и "Иришки венац" (дужине 3.5 километара).
Поред тога, планирана је изградња 15 денивелисаних раскрсница и укрштаја, као и великог броја потпорних зидова и зидова за заштиту од буке. Саобраћајница на овој деоници се гради за рачунску брзину од 100 километара на час, са ширином од укупно 22 метара. Тунел Иришки венац ("Деоница 2") је дужине око 3.5 километара, састоји се од две тунелске цеви и биће бити најдужи тунел у Србији.
Радови у тунелу се одвијају без прекида, 24 сата дневно, са уиграним тимовима у дневним и ноћним сменама, са укупно око 230 ангажованих радника и око 50 јединица механизације и опреме, а само у ноћној смени ангажовано је око 95 радника.
Траса повезује Војводину са западним и северозападним делом Србије, односно повезује веома важне административне и регионалне центре као што су Нови Сад, Рума, Шабац, Лозница, а такође представља и посредну везу Србије са Босном и Херцеговином, Хрватском и Румунијом.
Поред бољег повезивања са непосредним и ширим међународним окружењем, најзначајнији интрарегионални ефекти реализације Фрушкогорског коридора огледају се у побољшању регионалне позиције у домену приступачности, у саобрајном растерећењу урбаних подручја (обилазница око Новог Сада, Ирига и Руме) као и уклањању транзита са подручја Националног парка "Фрушка гора" (изградњом тунела). Извођач радова је кинеска компанија "Цхина Роад анд Бридге Цорпоратион".