Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

"ČUDESNO JE LEP" Predsednik Vučić ne krije oduševljenje u obilasku Fruškogorskog koridora: Za Vidovdan ću proslaviti više urađenih kilometara nego što je urađeno u proteklih 60 godina

29.04.2025. 11:11 12:33
Piše:
Izvor:
Kurir
Дневник
Foto: Tanjug/Rade Prelić; Printscreen Instagram - Aleksandar Vučić

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazi radove na izlaznom portalu tunela „Iriški venac“ u okviru projekta Novi Sad - Ruma (Fruškogorski koridor).

- Prošli put smo bili na početku! Sad smo pri kraju smo, čudesno je lep! Zahvalan sam neimarima, našim kineskim prijateljima! Ovo će biti najdužni tunel u Srbiji i dugo će ostati tako, nije baš Mon blan, ali za naše uslove... Ogromna je cena svega ovoga, ali bukvalno ovo je drugačija Srbija! Od Novog Sada do Loznice sad će trebati sat i po vremena, a trebalo je tri, rekao je Vučić na samom početku obilaska deonice Fruškogorskog koridora rekavši da su ovo veliki poduhvati što nismo imali godinama.

Ukazao je i na to koliko će to značiti za naše ljude kad je reč o povezanosti sa Republikom Srpskom, BiH, Slovenijom...

tunel
Foto: Dnevnik/S.Šušnjević

- Tunel će umnogome pomoći i očuvanju i flore i faune na Fruškoj gori, ali i bezbednijem saobraćaju, sačuvaće živote, doneće investicije, prihode. Kad budemo ovo sve završili, imaćemo najbolju mrežu saobraćajnica u Evropi, prestići ćemo Hrvatsku za godinu-dve, rekao je Vučić raspitujući se za armaturu, bezbednost od zemljotresa i požara poput tragedija koja se dogodila u tunelu Mon blan kada je poginuo veliki broj ljudi. 

- Za Vidovdan ću proslaviti više urađenih kilometara nego što je urađeno u proteklih 60 godina, više nego od vremena Tita! Srećan sam zbog toga, srećan sam što se Srbija gradi, rekao je Vučić dodavši da imamo ogroman pad u uslugama, u turizmu i to je direktna posledica zločinačkih blokada i zločinačkog rušenja blokadera.  

 

On je naglasio i da ga brine to što imamo ogroman pad u uslugama, u turizmu, i to je direktna posledica zločinačkih blokada i zločinačkog rušenja blokadera.

- Teške su, teške, posledice zločina koji se protiv Srbije čine u poslednjih 6 meseci, kazao je on.

- Ovakva vremena napretka i izgradnje Srbije dugo se dugo neće ponoviti, dodao je on naglasivši da je srećan što imamo veliki broj povratnika iz inostranstva. Plate u Srbiji rastu i sve je više onih koji žele da se vrate jer su u inostranstvu drastično porasli troškovi života, gasa, komunalije, računi...

tunel
Foto: Dnevnik/S.Šušnjević

Vučić se uoči obilaska radova oglasio i video-porukom u kojoj je napisao sledeće:

"Danas je iskopano tačno 6.000 od ukupno 7.007 metara cevi najdužeg tunela u Srbiji. Ponosan na Srbiju koja gradi, hvala narodu koji želi Srbiju koja radi".

Inače, brza saobraćajnica Novi Sad - Ruma "Fruškogorski koridor", dužine 44,41 kilometara, sastoji iz se od četiri deonice.

"Deonicu 1" čini petlja "Petrovaradin Istok - Paragovo" sa planiranom trasom državnog puta IIA reda, broj 100, od Žeželjevog mosta do petlje "Petrovaradin Istok", ukupne dužine 14,01 kilometara.

"Deonica 2" od Paragova do početka obilaznice oko Rume ukupne je dužine 16,48 kilometara. "Deonicu 3" čini petlja „Novi Sad Jug – petlja Petrovaradin Istok", ukupne dužine 3,40 kilometara, dok je "Deonica 4" obilaznica oko Rume, ukupne dužine 10,52 kilometara.

Na deonici brze saobraćajnice predviđena je izgradnja 46 većih građevinskih putnih objekata, od toga 44 mosta i podvožnjaka, među kojima je i most preko Dunava dužine oko 1.7 kilometara, kao i tuneli „Širine“ (dužine 350 metara) i "Iriški venac" (dužine 3.5 kilometara).

Pored toga, planirana je izgradnja 15 denivelisanih raskrsnica i ukrštaja, kao i velikog broja potpornih zidova i zidova za zaštitu od buke. Saobraćajnica na ovoj deonici se gradi za računsku brzinu od 100 kilometara na čas, sa širinom od ukupno 22 metara. Tunel Iriški venac ("Deonica 2") je dužine oko 3.5 kilometara, sastoji se od dve tunelske cevi i biće biti najduži tunel u Srbiji.

Radovi u tunelu se odvijaju bez prekida, 24 sata dnevno, sa uigranim timovima u dnevnim i noćnim smenama, sa ukupno oko 230 angažovanih radnika i oko 50 jedinica mehanizacije i opreme, a samo u noćnoj smeni angažovano je oko 95 radnika.

Trasa povezuje Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije, odnosno povezuje veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica, a takođe predstavlja i posrednu vezu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom, Hrvatskom i Rumunijom.

Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji intraregionalni efekti realizacije Fruškogorskog koridora ogledaju se u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobrajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) kao i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka "Fruška gora" (izgradnjom tunela). Izvođač radova je kineska kompanija "China Road and Bridge Corporation".

Izvor:
Kurir
Piše:
Pošaljite komentar