ВЕОМА ЛОШЕ: Мартин после пада у Катару има више фрактура него што се мислило, МАРК МАРКЕЗ ПОБЕДИО
Бранилац титуле у краљевској класи Хорхе Мартин задобио озбиљне повреде грудног коша у паду током Велике награде Катара, а из Априлије су објавили да је додатним прегледима установљено да има укупно 11 фрактура.
Информација која је у недељу касни увеч стигла из италијанског тима гласила је да Шпанац има шест прелома ребара, од првог до шестог и да ће остати у болници неколико дана, док му се не санира пнеумоторакс.
Добра вест за Мартина је да је провео мирну ноћ у болници Хамад у Дохи и да нема никакве трауме које утичу на мозак, пршљенове и абдоминалне органе.
Што се тиче фрактура ребара – осам утиче на задње ребарне лукове, од првог до осмог, док су три на бочним луковима, од седмог до деветог. Уз то, види се минимални плеурални оток, али је то у контексту већ познатог пнеумоторакса.
Управо због пнеумоторакса ће Мартин морати да остане у болници, док се не то не санира.
Пнеумоторакс је стање које се карактерише присуством ваздуха у плућима, тачније плућној марамици. До њега долази трауматски или вештачки, а лечење може да буде конзервативно, што обухвата мировање, или хируршко.
Мартин је пад на стази “Лусаил” доживео осам кругова пре краја четврте трке сезоне, његове прве у 2025, пошто је претходне три пропустио због прелома шака обе руке и стопала. Шпанац је прво током тестирања у Сепангу задобио преломе шаке и стопала, да би пред прву трку сезоне у Тајланду доживео и прелом друге руке.
Absolute heartbreak 💔
Sending our best wishes to our Champ @88jorgemartin on his recovery after this one 🦾
📋 The final medical check showed six fractures on the right posterior arches and he will remain under observation at the hospital until the pneumothorax resolves. pic.twitter.com/lq9ATFIJgL— MotoGP™🏁 (@MotoGP) April 14, 2025
An update from the champ himself 💜 Wishing you a speeding recovery @88jorgemartin 💪#MotoGP pic.twitter.com/lxk70MvFG3
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) April 14, 2025
Актуелни шампион је пре недељног пада заузео 16. место на суботњем спринту.
За сада нема информација када би Мартин могао да се врати на стазу, пошто ће неколико дана остати у Дохи, а велике су шансе да ће пропустити предстојећу Велику награду Шпаније која је на програму од 25. до 27. априла.
Иначе, у трци је победио Марк Маркез. Осмоструки светски шампион је на стази „Лусаил“ уписао трећу победу ове сезоне, а укупно седми пут се нашао на највишем степенику победничког постоља у 2025, пошто је до сада био незаустављив у спринту. Шпанац је славио испред сензационалног Маверика Вињалеса из Тех3 тима, који је после трке због мањег притиска у пнеуматику кажњен додавањем 16 секунди, због чега је померен на 14. место. Друго место је тако наследио Франческо Бањаја на другом Дукатију, после пробоја са 11. позиције на старту, док је пехар за трећу позицију наследио возач ВР46 тима Франко Морбидели.
Маркес се на „Лусаилу“ поприлично мучио, пошто је озбиљно изазван, али конкуренција му није била очекивана. Први је возач Морбидели био тај који је водио, потом се Вињалес пробио, али га је седам кругова пре краја осмоструки светски шампион „сломио“ и преломио трку. Сам старт је донео контакт између Маркеса и његовог млађег брата Алекса, што је Морбидели искористио да се устали у вођству, а пратили су их Вињалес и други возач ВР46 тима Фабио ди Ђанантонио. У исто време се Бањаја пробијао после старта са 11. позиције, да би у четвртом кругу млађи Маркес изгурао Диђу са стазе, због чега је добио казну дугог круга, док је Диђа пао ван топ20. Бањаја се пробио на треће место, потом је претекао Маркеса, који му је узвратио, али су обојица убрзо изгубили позиције од Вињалеса. Возач Тех3 тима је преузео вођство на половини трке, одмах потом Морбидели је пао иза Маркеса и Бањаје, а уз то је Жоан Зарко на ЛЦР Хонди почео да га изазива. Маверик се одлично држао неко време, да би га Маркес претекао седам кругова пре краја и брзо одвојио, а у циљу је његова предност била нешто мања од две секунде. Бањаја је посустао у борби за друго место, на крају је био више од две и по секунде иза Вињалеса, а две секунде испред Морбиделија, који је за 173 хиљадитинке победио Зарка. После померања Вињалеса, Француз је класификован као пети, испред возача Гресинија Фермина Алдегера, а следили су га млађи Маркес и Фабио Квартараро на Јамахи. Топ10 комплетирали су Педро Акоста, Марко Бецеки и Лука Марини.
Старији Маркес на челу генералног пласмана сада има 123 бода, 17 више од млађег брата, док је Бањаја трећи са 97 бодова.