ОВИ АУТОМОБИЛИ МОГУ ИМАТИ ПРОБЛЕМ СА КОЧНИЦАМА Аутомеханичар упозорава возаче на шта да обрате пажњу
Аутомеханичар Дејв Харисон упозорио је возаче да избегавају половне моделе аутомобила који имају моторе с мокрим каишем, јер би ти мотори могли доживети озбиљан квар чији поправак може коштати право богатство.
Мокри каиш је врста каиша који функционише унутар мотора аутомобила, уроњен у уље. Ова технологија смањује буку, повећава трајност и смањује емисију штетних гасова.
Мокри каиш – нови аутомобилски проблем?
„Следећи велики скандал биће мокри каишеви. Многи модели после 2017. године заменили су стандардне каишеве мокрим, наводно ради боље ефикасности. Међутим, мокри каиш има рок трајања од десет година, након чега пропада и може довести до отказивања кочница. А ако се истроши пре тог периода, произвођачи се неће тиме бавити“, тврди Харисон.
Иако су мотори с мокрим каишем обично компактнији и тиши у поређењу с алтернативама, неки возачи су приметили да уље убрзава трошење каиша. Делови гуме могу се одвојити, што повећава ризик од оштећења мотора. Остаци гуме такође могу зачепити филтер за усисавање уља, што доводи до лошег подмазивања и могућих кварова.
Разни произвођачи годинама су уграђивали моторе с мокрим каишем у своје моделе.
Међутим, при куповини новог или половног аутомобила, возачи требају имати на уму да и класични суви каиш захтева редовно одржавање – произвођачи препоручују замену на сваких десет година, пише Express.