РАСТЕ ПОТРАЖЊА ЗА ЛЕТЊИМ СЕТОВИМА ПНЕУМАТИКА Популарне "универзалке" АЛИ СТРУЧЊАЦИ САВЕТУЈУ УПОТРЕБУ СЕЗОНСКИХ ГУМА
По Закону о безбедности саобраћаја од 1. априла зимске гуме нису обавезне и на аутомобилима је поново дозвољено користити летње пнеуматике.
Иако коришћење летњих гума није обавезно, из Ауто-мото савеза Србије препоручују коришћење те врсте пнеуматика због бољих перформанси при вишој температури. Без обзира на то што су стручњаци сагласни да је безбедније користити сезонске гуме, у последње време све је више аутомобила на којима се могу видети „All season” пнеуматици, популарне универзалке, које су дозвољене у свим сезонама.
Како нам се поменути датум ближи, у продавницама ауто опреме и вулканизерским радионицама већ расте потражња за новим летњим сетовима и услугу замене.
– Посла свакако има, можда мало слабије него раније, јер људи покушавају да уштеде, и гуме мењају тек када се скроз истроше и постану ћелаве, или једноставно користе универзалке – рекао је за „Дневник” један новосадски вулканизер и додао да људи све ређе уграђују наменске летње гуме.
Цена гуме зависе од врсте, марке, шаре и квалитета, али и тога да ли су у питању нове или половне. Уколико се купци одлуче за нове пнеуматике, то ће их коштати најмање 2.500 динара по гуми, односно 10.000 за комплет. Услуге вулканизера већ дуго су непромењене, па замена гуме по точку кошта до 900 динара, али може бити и већа, у зависности од димензија.
Замена подразумева демонтажу, монтажу и балансирање пнеуматика. Примера ради, замена гума (димензија 16-17 инча), монтажа, уз балансирање, кошта и више од 1.000 динара по точку, док ће власници новијих, спортских или теренских возила морати да издвоје и до 2.000 динара. Уколико је реч о замени точкова с већ монтираним гумама и издатак је мањи, јер је и мање посла за мајсторе.
У овом периоду, заљубљеници у аутомобиле увелико су у потражњи и за новим фелнама које би освежиле изглед њиховог четвороточкаша. Најтраженије су свакако алу фелне које могу бити доста скупе и коштати и преко 1.000 евра.
Б. Гуран