clear sky
-1°C
17.01.2025.
Нови Сад
eur
117.1096
usd
113.8755
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

(ВИДЕО) ОВО СУ ЈЕДНОСТАВНО ОБЈАШЊЕНА ПРАВИЛА У КРУЖНОМ ТОКУ Често су мука за почетнике, али и искусне возаче

16.01.2025. 17:07 17:29
Пише:
Извор:
CDM.me
Фото: Кружни ток у Старој Пазови Фото: Упрва за Капитална улагања

Кружни ток је највећа мука почетницима, али и многим другима за воланом.

Извините на претходним недостацима у преводу. Испод је исправљен текст без ијекавице и екавице:

Ово су правила у кружном току:

1) Ауто у унутрашњој траци кружног тока нема предност у односу на ауто у спољашњој траци кружног тока.

Конкретно – не смете из крајње унутрашње траке (уз острво) да „исечете“ све остале у другим тракама кружног тока да бисте изашли тамо где вам одговара.

Предност у самом кружном току има возило које наставља кретање траком у којој се налази.

Зато, ако се два аутомобила возе „раме уз раме“ у кружном току, при чему је један у траци ближе центру, а други у траци десно од њега, тада важе иста саобраћајна правила као да возе на правом путу са две или више трака.

То значи да уколико возач аута из „унутрашњег круга“ жели да се престроји у траку десно од њега или да изађе из кружног тока, он мора да укључи мигавац, пропусти возила из „спољашњег круга“, тј. из траке десно од себе и да се тек онда престроји у ту траку или крене ка искључењу из кружног тока.

Важе иста правила као да је у питању класично престројавање на путу са две или три траке.

Поновимо – возила из унутрашњих трака немају предност у односу на возила у спољашњим тракама!

2) Возила која се већ налазе у кружном току имају предност у односу на возила која су ван кружног тока.

Да, то је тачно – међутим, наглашавамо да је ово „правило“ одређено саобраћајним знаком! На готово свим кружним токовима, на улазу у кружни ток налази се саобраћајни знак – обрнути црвено-бели троугао.

Овај знак нам каже да возила у кружном току имају предност. Овај знак би требало да се налази испред сваког кружног тока.

Некад долази у комбинацији са другим знаковима, али то нема везе – када прилазите кружном току и видите овај знак онда знате ко има предност. Ту може да буде и знак да наилазите на кружни ток (њега је лако препознати), а понекад се нађе и знак СТОП.

3) Шта ако нема знака на улазу у кружни ток – као у Грчкој?

Сада долазимо и до проблема – ако на улазу у кружни ток нема саобраћајних знакова, конкретно обрнутог троугла (који каже да они из кружног тока имају предност) – то значи да ви који улазите у кружни ток имате предност, тј. првенство пролаза.

Зато када су у питању кружни токови, увек обратите пажњу на саобраћајне знакове.

Зашто је Грчка „проблем“? Зато што је Грчка на неким страним интернет сајтовима постала „злогласна“ по овом питању. Међутим, често се преносе и нетачне информације.

Да разјаснимо – у Грчкој нема другачијих правила када су у питању кружни токови. Важе иста правила као у остатку Европе.

Међутим, приликом наиласка на кружни ток у Грчкој треба обавезно обратити пажњу на саобраћајне знакове испред кружног тока и понашати се у складу с њима. Исто као и у свакој другој земљи на овој планети…

Али, из неког разлога наводно у Грчкој има више кружних токова који нису регулисани саобраћајним знаковима, па на њима важи правило десне стране, односно предност има онај ко улази у кружни ток.

Неки странци који живе у Грчкој тврде да на њих може релативно често да се наиђе, мада је углавном случај о мањим кружним токовима ван насеља, при чему и кружни ток и прилазни путеви имају по једну траку.

Други потврђују да постоје такви кружни токови, али да је њихов број занемарљив.

Постоје и неки интернет сајтови са погрешним информацијама за туристе у вези кружних токова у Грчкој. Неки чак тврде да у читавој Грчкој на свим кружним токовима важе „обрнута“ или „супротна“ правила. То дефинитивно није тачно!

4) Испланирајте на време где излазите из кружног тока

Пре уласка у кружни ток требало би да знате где ћете да изађете. Није забрањено да направите и неколико кругова у кружном току, неважно у којој траци, пре него што успијете да се престројите у другу траку или изађете из кружног тока.

Нажалост, читава прича лако пада у воду када се нађемо у озбиљној саобраћајној гужви…

У теорији, све је релативно јасно и једноставно. Међутим, у пракси је због саобраћајне гужве често веома тешко применити правила, као што и сами возачи знају, па их нажалост углавном ни не прате. 

Извор:
CDM.me
Пише:
Пошаљите коментар