light snow
-2°C
15.01.2025.
Нови Сад
eur
117.1442
usd
114.2982
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ЕР СРБИЈА ЛИДЕР У РЕГИОНУ, „ОПАКО“ РАСТЕ Београд надмашује Загреб по броју путника

14.01.2025. 13:43 13:44
Пише:
Извор:
Дневник/ Танјуг
Фото: Ер Србија промо

ЗАГРЕБ: Хрватски ваздухопловни аналитичар Ален Шћуриц навео је да је српска авио-компанија Ер Србија потпуно доминантна у региону, а да Београд има скоро дупло више путника него Загреб и више long-haul линија него цела Хрватска.

Шћуриц у колумни под насловом "Како Србија постиже резултате, упркос већем потенцијалу Хрватске" за портал Замааеро пише да, иако Croatia Airlines има више потенцијала него Ер Србија, та компанија много заостаје за Ер Србијом.

"А Аир Сербији свака част и огроман респект. Они су искористили 100% својих потенција и искрено далеко више од тога. Они су максимално искористили стање са Русијом од почетка рата са Украјином, они максимално користе leisure тржиште, feeding и конекције, успели су направити јако добар тал са највећим непријатељем Turkishem који је сада највећи савезник", наводи Шћуриц. 

Према његовом мишљењу, није да Ер Србија нема проблема и лоших потеза, али је невероватно агилна, брзо исправља грешке, труди се, мења стратегије у ходу, прва је на тржиштима и узима све што може. 

"И више од тога. Наклон Ер Србији до пода", истиче Шћуриц и додаје да Ер Србија "опако" расте и развија се, повећава флоту, број линија и фреквенција, а Croatia Airlines стагнира. 

Он наводи да је Цроатиа Аирлинес била доминантна све до 2013. године и да је Ер Србија, када је створена 2013. године, преузела од ЈАТ-а само четири авиона Боинг 737-300. 

Истиче да је, међутим, већ 2014. године, по оснивању Ер Србије, компанија имала 2,3 милиона путника, а Croatia Airlines 1,8 милиона путника, тј. Ер Србија је имала 0,5 милиона путника више. 

Шћуриц указује да је Ер Србија била доминатна све време после тога, а да се тек 2018. године Croatia Airlines приближила јер је те године Ер Србија имала 2,48 милиона путника, а Croatia Airlines 2,17 милиона.

Он додаје да је након Ковида-19 Ер Србија кренула вртоглаво горе и стално бележила рекорде, а да Croatia stagnira, па чак ни 2024. није ни изблизу стигла на бројеве из 2019. године.

Као неке од разлога заостајања Croatia Airlines за Ер Србијом Шћуриц наводи "катастрофалан" менаџмент Croatie, као и то да је стратегија Ер Србије да лети првенствено из свог хаба у Београду.

Извор:
Дневник/ Танјуг
Пише:
Пошаљите коментар