(ВИДЕО) ПОГЛЕДАЈТЕ ПОСТАВЉАЊЕ ЖЕЛЕЗНИЧКОГ МОСТА БЛИЗАНЦА У НОВОМ САДУ Техником гурања преко канала ДТД, ЕВО када је отварање
На месту старог моста на северу Новог Сада преко канала Дунав-Тиса-Дунав гради се нови мост који ће служити за теретни и локални железнички саобраћај на релацији Нови Сад – Суботица.
Ова технологија градње мостова подразумева постепено потискивање конструкције преко лежишта са клизним спојем.
Подсетимо, идентичан мост, завршен претходне године, удаљен је свега 150 метара. Он ће користити само за брзе возове на овој релацији која неће бити пуштена у промет пре фебруара.
Оно што је специфично за Железнички мост близанац у Индустријској зони Север јесте што се он изводи техником нагуравања.
У питању је савремена технологија у градњи мостова која подразумева постепено потискивање конструкције. Градња помоћу тешких скела замењена је техником гурања конструкције моста.
Да би се извела ова конзолна градња потребно су специјална лежишта “за нагуравање”, додатно опремљена са клизним спојем са горње стране плоче способним да омогући клизање конструкције.
По завршетку радова хидрауличним пресама се растерећују лежишта, уклањају ПТФЕ плоче и прохромске облоге које су своју функцију извршиле, па се мост спушта на лежишта након чега се скидају блокаде и привремени ослонци.
Конструкција „допутовала“ на другу обалу
Као што можете видети на снимцима са краја новембра 2024, конструкције је „допутовала“ на другу обалу, те се ускоро може очекивати и да читав склоп буде на свом месту.
Извођач радова је кинески конзорцијум који чине кинеске компаније „China Railway International“ и „China Communications Construction Company“, док је инвеститор Инфраструктура железница Србије.
Када ће бити пуштена пруга Суботица – Нови Сад
Иако је пруга требало да буде пуштена у рад 8. децембра то се није догодило. Према најновијим информацијама, први „соко“ неће кренути овом релацијом пре фебруара наредне године због инспекцијског надзора који је наложен на свим станичним зградама након трагедије која се десила у Новом Саду 1. новембра када је паду надстрешнице погинуло 15 особа.
У међувремену објављен је ред вожње по којем је предвиђено да на деоници СУ-НС воз дневно саобраћа чак 28 пута, са првим поласком у 5 часова, а последњим одласком у 22 часа.
Dnevnik.rs/Gradnja.rs/Igor Conić