(VIDEO) POGLEDAJTE POSTAVLJANJE ŽELEZNIČKOG MOSTA BLIZANCA U NOVOM SADU Tehnikom guranja preko kanala DTD, EVO kada je otvaranje
Na mestu starog mosta na severu Novog Sada preko kanala Dunav-Tisa-Dunav gradi se novi most koji će služiti za teretni i lokalni železnički saobraćaj na relaciji Novi Sad – Subotica.
Ova tehnologija gradnje mostova podrazumeva postepeno potiskivanje konstrukcije preko ležišta sa kliznim spojem.
Podsetimo, identičan most, završen prethodne godine, udaljen je svega 150 metara. On će koristiti samo za brze vozove na ovoj relaciji koja neće biti puštena u promet pre februara.
Ono što je specifično za Železnički most blizanac u Industrijskoj zoni Sever jeste što se on izvodi tehnikom naguravanja.
U pitanju je savremena tehnologija u gradnji mostova koja podrazumeva postepeno potiskivanje konstrukcije. Gradnja pomoću teških skela zamenjena je tehnikom guranja konstrukcije mosta.
Da bi se izvela ova konzolna gradnja potrebno su specijalna ležišta “za naguravanje”, dodatno opremljena sa kliznim spojem sa gornje strane ploče sposobnim da omogući klizanje konstrukcije.
Po završetku radova hidrauličnim presama se rasterećuju ležišta, uklanjaju PTFE ploče i prohromske obloge koje su svoju funkciju izvršile, pa se most spušta na ležišta nakon čega se skidaju blokade i privremeni oslonci.
Konstrukcija „doputovala“ na drugu obalu
Kao što možete videti na snimcima sa kraja novembra 2024, konstrukcije je „doputovala“ na drugu obalu, te se uskoro može očekivati i da čitav sklop bude na svom mestu.
Izvođač radova je kineski konzorcijum koji čine kineske kompanije „China Railway International“ i „China Communications Construction Company“, dok je investitor Infrastruktura železnica Srbije.
Kada će biti puštena pruga Subotica – Novi Sad
Iako je pruga trebalo da bude puštena u rad 8. decembra to se nije dogodilo. Prema najnovijim informacijama, prvi „soko“ neće krenuti ovom relacijom pre februara naredne godine zbog inspekcijskog nadzora koji je naložen na svim staničnim zgradama nakon tragedije koja se desila u Novom Sadu 1. novembra kada je padu nadstrešnice poginulo 15 osoba.
U međuvremenu objavljen je red vožnje po kojem je predviđeno da na deonici SU-NS voz dnevno saobraća čak 28 puta, sa prvim polaskom u 5 časova, a poslednjim odlaskom u 22 časa.
Dnevnik.rs/Gradnja.rs/Igor Conić