ЛАНДО НОРИС ПОБЕДИО У АБУ ДАБИЈУ и донео прву конструкторску титулу Мекларену од 1998!
Возач Мекларена Ландо Норис славио је на Великој награди Абу Дабија, којом је завршен овогодишњи шампионат Формуле 1, и тако је донео британском тиму титулу у конкуренцији конструктора.
Мекларен је круну чекао од 1998. године, а иако је у међувремену освојио две титуле међу возачима – захваљујући Мики Хакинену 1999. и Луису Хамилтону 2008, круна у конкуренцији возача је тада припала Ферарију.
И овога пута су Мекларен и Ферари водили битку за титулу, пред велико финале британски тим је имао 21 бод предности, а на крају је разлика била 14 у корист тима из Вокинга.
Норис је на стази „Јас Марина“ уписао четврту победу и уједно у каријери, испред Карлоса Сајнца у Ферарију, док се на трећем степенику победничког постоља нашао други возач италијанског тима Шарл Леклер. Монегашанину дефинитивно припада титула највећег јунака трке с обзиром на то да је до подијума дошао после старта са последње позиције.
Један од јунака свакако је био и Луис Хамилтон, на свом опроштају од Мерцедеса, пошто је био четврти, после старта са 17. места.
Шампион Макс Ферштапен заузео је шесто место, пошто је направио једну од највећих грешака ове сезоне, и то на самом старту, када је изазвао инцидент са Оскаром Пјастријем у Мерцедесу, што је и те како утицало на исход трке.
Норис је у Абу Дабију водио од старта до циља – повео је и није се освртао, док је одмах иза њега, већ после прве кривине дошло до контакта између Ферстапена и Пјастрија. Обојица су се окренули на стази и пали на зачеље, а Холанђанин је због тог потеза кажњен са 10 секунди.
Сајнц је тада наследио друго место, испред Пјера Гаслија у болиду Алпине, док је Леклер постепено почео да се пробија и био је у топ10 до краја првог круга. Недуго затим виђен је и период виртуелног возила безбедности, после инцидента између Серхија Переза у болиду Ред Була и возача Кик Заубера Валтерија Ботаса.
Када је трка настављена, Хамилтон и Ферштапен су се пробијали, док је Пјастри имао проблеме, рано је отишао у бокс, али је имао и контакт са Франком Колапинтом у Вилијамсу, због чега је и кажњен. Када је дошло време за одласке у бокс, то донел промене на самом челу, заправо је само омогућило Леклеру да се пробије на треће место. С друге стране, Хамилтон је последњи отишао по нове пнеуматике и због тога се сјајно пробијао, да би у самом финишу надокнадио 14 секунди у односу на тимског колегу Џорџа Расела и претекао га.
Норис је у циљу имао скоро шест секунди предности у односу на Сајнца, који је био 26 секунди испред Леклера, којег су следили Хамилтон и Расел. Ферштапен је на крају био шести, испред Гаслија и Ника Хилкенберга у болиду Хаса, док су освајаче бодова комплетирали двоструки светски шампион Фернандо Алонсо и Пјастри.
Наредна сезона Формуле 1 стартује Великом наградом Аустралије на стази „Алберт Парк“ 16. марта