Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ШАХ СЕ ВРАТИО У ОБРАЗОВНИ СИСТЕМ Ево ко размишља ван оквира

28.09.2024. 13:39 13:48
Пише:
a
Фото: Pixabay.com

Као слободна наставна активност у петом и шестом разреду осмолетки, за коју би се добијала описна оцена, шах се поново вратио у домаћи образовни систем. 

Међутим, циљ програма „Шах – више од игре” није примарно усмерен на проналажење даровитих и фаворизовање такмичарског духа, већ на подстицање пажње, памћења и радозналости, јачање самопоуздања, истрајности, капацитета да се доносе одлуке и сагледају последице, наводи се у упутствима која је објавио Завод за унапређивање образовања и васпитања. 
Како додају, шах је једна од ретких игара која изграђује тимски дух, док истовремено јача индивидуалност јер се особа може такмичити и са собом, а претходно искуство није ограничавајући фактор.

Овај програм пружа могућност да се ради и на емоцијама, као што су забринутост, нервоза, страх и бес
 

a
Фото: Pixabay.com

„То је добра прилика да наставник подржи вршњачко подучавање и створи атмосферу где су сви добродошли и где је процес играња шаха важнији од резултата”, наводе. 
А будући да се игра и на даљину, уз њега би ученици квалитетније проводили слободно време и били мање фокусирани да друштвене мреже.

Пројекти и истраживање
Програмом се предлаже осмишљавање мањих пројеката или истраживања у корелацији са обавезним предметима или другим слободним наставним активностима. Рецимо, на часовима историје једна од тема могла би бити симболика шаховских фигура и ратовање у прошлости, а на ликовном естетика шаховских комплета направљених од различитих материјала или дизајн фигура насталих у оквиру неког уметничког покрета, али исто тако ђаци могу сами израдити фигуре, а потом организовати школску изложбу.


 

a
Фото: Pixabay.com

Овај програм пружа могућност да се ради и на емоцијама, као што су забринутост, нервоза, страх, бес, које ометају когнитивне процесе играча, али и да се јача спремност на прихватање правила и понашања у складу са њима, додају. Такође, код ученика који из неког разлога нису добро прихваћени у својим одељењима, шах може допринети интеграцији.

Шах је једна од ретких игара која изграђује тимски дух, док истовремено јача индивидуалност јер се особа може такмичити и са собом


„Често су то врло интелигентна деца која немају интересовања као већина њихових вршњака (нпр. за спорт, музику, одећу) или ученици који су интровертни, стидљиви, индивидуалци. За неке од њих играње шаха може бити помоћ да пронађу интересовања која им одговарају, групу којој боље припадају, доброг друга и упориште за самопоуздање да не морају бити као већина”, кажу.
С. Милачић
 

Извор:
Dnevnik.rs
Пише:
Пошаљите коментар