ЕЛЕКТРИЧНИ БУМ Продаја електричних возила у свету поставља нове рекорде
Продаја електричних возила (ЕВ) и плаг-ин хибрида (плуг-ин, ПХЕВ) порасла је за 20 одсто у августу ове године у односу на август прошле, што је добар раст с обзиром да је продаја тих категорија возила у Европи била најмања од почетка 2023.
Агенција Ројтерс је пренела да је продаја ЕВ и ПХЕВ у свету порасла за 20 одсто у августу у односу на август прошле године, а да је продаја електричних возила од јануара 2023. опала за 33 одсто.
Батерије возила ПХЕВ се допуњавају пуњачем исто као и батерије возила на потпуно електрични погон, али ПХЕВ с њима могу да пређу знатно више километара него возила с обичним хибридним погоном јер имају веће батерије од њих. Када се испразне батерије возила ПХЕВ, проради класичан мотор с унутрашњим сагоревањем, те се безбедно може стићи до одредишта или електро-пуњача. Ту предност немају возила с потпуно електричним погоном, док с друге стране ПХЕВ штеде знатно више горива у поређењу с возилима обичним хибридним погоном.
Компанија за истраживање тржишта „Рхо Мотион“ је саопштила да очекује да ће овогодишња продаја у Кини, највећем светском тржишту електричних возила, порасти за једну трећину у односу на прошлу годину и достићи 10,5 милиона возила.
Продају у ЕУ та група види на нивоу прошлогодишње од 3,1 милион јединица, рекао је менаџер података Чарлс Лестер.
Потражња за ЕВ се охладила последњих месеци пошто је неколико година драматично расла. Потенцијални купци чекају приступачније цене ЕВ или се одлучују за обичне хибридне алтернативе. То је довело до тога да неколико водећих произвођача аутомобила смањи планове за електрификацију.
Продаја електричних возила – било да су потпуно електрична (БЕВ) или ПХЕВ, у свету је достигла 1,47 милиона у августу, показали су подаци компаније „Рхо Мотион“.
Продаја у Кини је скочила за 42 одсто у августу и достигла рекордан број већи од милион возила, док је у САД и Канади продаја порасла за осам одсто, на 160.000 јединица.
Ове године продаја ЕВ у ЕУ је опала за четири одсто, а у Немачкој за 23 процента после смањења субвенција за њихову куповину.
Повећане субвенције у Кини за власнике који продају возила која више загађују, помогла је да се повећа продаја електричних возила у августу, каже „Рхо Мотион“.
Влада Немачке је 4. септембра пристала на пореске олакшице до 40 одсто за произвођаче возила који продају електричне аутомобиле пошто је прошле године нагло окончала програм субвенција купцима, којим је хтела да помогне убрзавање „зелене транзиције“ ка мање загађења.