ПРОЈЕКАТ О КОЈЕМ СУ МНОГИ САЊАЛИ Кренула градња новог ауто-пута од Београда до Зрењанина и Новог Сада- Премијер Вучевић: Инвестиција најављује боље дане за Банат, реконструисаћемо и железницу
Премијер Милош Вучевић обилази радове на деоници будућег ауто-пута Београд-Зрењанин-Нови Сад.
На обиласку му се придружила и делегација кинеске покрајине Шандонг.
Укупна дужина ауто-пута која ће спојити престоницу са Бачком и Банатом биће 105,4 километра, док ће последњих пет и по километара бити брза саобраћајница.
Реализација пројекта од посебног значаја за Републику Србију обухвата деоницу 1, од Београда до Зрењанина, дужине 67,66 километара; деоницу 2 која ће спојити Зрењанин и Нови Сад у дужини од 37,74 километара, а пројектом је планирана и изградња паралелног некомерцијалног пута, дужине око 25 километара на потезу од Новог Сада до Зрењанина.
Нови ауто-пут имаће седам петљи, два паркинга, четири одморишта и 16 подвожњака.
Пројекат који смо могли да сањамо
Премијер Вучевић нагласио је да ће нови ауто-пут донети оптимизам за останак народа у овом делу Србије.
-Ветар нас подсећа да смо географски у Банату и да долази јесен, а ова инвестиција најављује боље дане за Банат и овај део Србије који је дуго година био запостављен. Овај ауто-пут, од Београда преко Зрењанина па на Нови Сад, суштински мења крвну слику Баната, доноси оптимизам за останак народа који живе на овим просторима, Зрењанину нови импулс да се развија, као и Ковачица, Опово и сви они који су на потезу. Заиста пројекат који смо некад могли да сањамо, посебно Банаћани. Данас крећемо и верујем да ћемо успешно реализовати, јер сарадња са компанијом Shandong High-Speed је више него успешна, искуство у раду са њима нам показује да поштују рокове, квалитет и оно што је било договорено. Сигуран сам да ће тако бити и на овом пројекту и да ћемо за 72 месеца са четири моста преко река, четири моста преко канала, са седам улазних праваца, једном инфраструктуром за важност државе. Он ће унапредити мрежу путева Србије и овде донети живот. Кад овде додамо да ћемо урадити и последњу фазу обилазнице око Београда, када спојимо јужни део Београда па југоисточни са Панчевом, када знамо да ће Зрењанин да добије ауто–пут ка Београду и Новом Саду, да се гради Фрушкогорски коридор, онда видите да то више неће бити исти градови и региони.
Спојићемо јужни Банат са Браничевом
Он је нагласио и да ће доћи до развоја банатске железнице за релативно кратко време реконструисаће се комплетна железничка инфраструктура до Београда, Панчева, Зрењанина.
-Па једна крак ка Кикинди, други ка Чоки и Суботици за возове који ће ићи 120 километара на час. Можда тај пројекат није већег значаја за цео Банат, тиме ће Банаћани бити много ближи и Београду и Суботици, нарочито северни део Баната практично се спаја са Суботицом, моћи ће да користи брзу пругу Суботица- Нови Сад- Београд која се завршава до краја новембра ове године. И наравно, онај северни крак брзе саобраћајнице, такозвани „Смајли“ од Бачког брега, Сомборског округа, преко Врбаса, новог Бечеја, па на Кикинду и Српску Црњу чиме ћемо најзапостављеније крајеве спојити, а то су Сомборски и Кикиндски округ. И да не буде да смо заборавили и југоисточни део Баната, Вршац, радимо пројекте аутопута Београд - Вршац и реконструкцију пруге Београд- Вршац и Вршац и Бела Црква , да тај део не остане слепо црево, и чека нас изградња моста на Дунаву. То ће бити најисточнији моста који ће повезати наше две обале на Дунаву и тиме ћемо спојити Јужни Банат са Браничевом. То је оно о чему сањамо и за шта живимо , а верујем да ћемо заједнички дочекати да успешно одрадимо те пројекте.
Ови пројекти показују пријатељство Кине и Србије
Покрајина Војводина и кинеска покрајина имају добру сарадњу, за пар дана се очекује отварање компаније Линглонг у Зрењанину, што је велика привредни инвестиција за грађане тог дела Баната што доприноси укупно бољем пословању и економским резултатима целе Србије, а посебно тог дела, казао је Вучевић.
-Сигуран сам да ови пројекти показују пријатељство НР Кине и Србије има заједничку будућност, како су дефинисали председници Вучић и Си на последњем састанку 8. маја. Честитам свима, желим извођачима, добар ритам и време, посвећеност марљива рада, и да ураде оно за шта су ангажовани. Нека овај пројекат буде још једна потврда челичног пријатељства, да Србија иде у сигурно и извесну будућност