broken clouds
25°C
21.09.2024.
Нови Сад
eur
117.062
usd
104.8191
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

АПФЛАЦИЈА, ОТМЕНО ИМЕ ЗА ТРГОВАЧКИ ТРИК Ево шта нам раде да НАСЕДНЕМО НА ФОРУ

05.07.2024. 20:16 20:24
Пише:

У трци за профитом, произвођачи напрежу мождане вијуге до крајњих граница.

Један од најновијих трикова, проистекао из економске кризе и промене начина куповине производа широке потрошње, постало је измишљање назива и додавање специјалних намена, како би се на основу новопронађене ексклузивности, повећала и цена.

Произвођачи робе широке потрошње постављају превисоке цене на производе за личну негу, као што су дезодоранси и бријачи, што је нови непожељан тренд у малопродаји познат као "упфлатион", односно, апфлација.

За разлику од шринкфлације, где компаније смањују величину и количину артикала у паковањима, а држе цене, "апфлација“ описује се као појава у којој купци преплаћују цену за свакодневне производе који се стављају на тржиште за сврхе које су ван робе, попут намирница, односно, које су секундарне.

Тако, компаније сада продају ове производе у паковањима или већим сетовима и наглашавају њихове посебне карактеристике, односно намене.

На пример, бријач, који је, како се наводи, "посебно дизајниран да помогне у заштити женске бикини зоне од иритације" кошта до 15 долара за паковање од четири бријача, док десет долара кошта обичан, традиционални бријач.

Матична компанија бренда која продаје популарне производе, такође наплаћује 14 долара по комаду за дезодоранс "за цело тело", што је отприлике двоструко више од цене обичног дезодоранса.

Компаније пласирају ове артикле на тржиште у нади да ће надокнадити изгубљени приход јер су купци – који су сити пораста цена основних средстава – смањили потрошњу за артикле као што су жилет, шампон, детерџент за веш и дезодоранси, према Блумбергу.

Наводно, трговци су продали 20 одсто мање жилета прошле године у односу на 2019. Током истог периода, продаја дезодоранса је пала за 6,5 одсто.

Такође, још једна популарна марка производа продаје комплементарне артикле као што су "пилинг за длачице и кожу“ и "2-у-1 гел за чишћење и бријање“ — наплаћује се чак 13 долара за тубу.

Према најновијем извештају о индексу потрошачких цена, цена производа за личну негу је порасла за 1,3 одсто у мају на годишњем нивоу, али је пала за 0,3 одсто у односу на април.

Средства за косу, зубе, бријање и разни производи за личну негу били су 2,3 одсто скупљи у мају у односу на исти месец прошле године, али 0,3 одсто јефтинији у односу на април, према Заводу за статистику рада.

Инфлација за производе за личну негу је порасла током последње две године. У 2022. години цене су порасле за 6,08 одсто. Прошле године су порасле за 7,58 одсто, показују савезни подаци.

Дневник, Србија данас

Аутор:
Пошаљите коментар
ЗНАТЕ ЛИ ШТА ЈЕ ШРИНКФЛАЦИЈА Легална превара о вашем трошку - ИСТА ЦЕНА, А МАЊЕ ПАКОВАЊЕ

ЗНАТЕ ЛИ ШТА ЈЕ ШРИНКФЛАЦИЈА Легална превара о вашем трошку - ИСТА ЦЕНА, А МАЊЕ ПАКОВАЊЕ

16.09.2023. 18:03 18:08