Из Дунава ИЗРАЊА ПЕТИ НОВОСАДСКИ МОСТ Ни ВИСОК ВОДОСТАЈ није омео вредне НЕИМАРЕ, а ево како ГРАДИЛИШТЕ тренутно изгледа (ВИДЕО)
Нови Сад је један од ретких градова у Европи који паралелно гради чак два нова моста.
Месецима уназад трају интензивни радови на такозваном петом новосадском мосту који полако израња из Дунава. Овај мост ће спојити обале Срема и Бачке, а наставак је Фрушкогорског коридора.
Вредни неимари и мостоградитељи раде пуном паром, упркос високом водостају Дунава током протеклих недеља.
Овај мост је други по величини објекат на траси Фрушкогорског коридорана. Први је будући најдужи тунел у Србији који пролази кроз Фрушку гору.
Пети мост на Дунаву, биће дугачак 1.766 метра и повезаће Петроварадин са аутопутем Е-75. Овај мост имаће и транзитну улогу за теретни саобраћај, тако да камиони који су у транзиту, више неће пролазити кроз Петроварадин и Нови Сад.
Такође, мост ће омогућити везу аутопутева Суботица-Нови Сад-Београд и Нови Сад-Зрењанин-Београд са Фрушкогорским коридором, односно Румом. На петљи Рума биће повезан са аутопутем Е-70 Београд-Загреб и Аутопутем Рума-Шабац и даље брзом саобраћајницом ка Лозници.
Пети мост је пројектован као екстрадос мост са косим затегама, са распонском конструкцијом од преднапрегнутог бетона променљивог попречног пресека и са двоструким кратким пилонима закошеним ка споља и високим 25 метара. Распони главног моста дуги су 134, 235 и 134 метра.
Главни извођач радова је кинеска компанија “China Роад анд Бридге Цорпоратион” (ЦРБЦ). Мост као и цео пројекат Фрушкогорског коридора, финансира се из кредита кинеске банке за развој.
Након изградње, нови транзитни мост биће најбржа веза између аутопутева Е70 и Е75, који ће растеретити саобраћај кроз највећи град у Војводини.
Такође, радови су у току и на приступним саобраћајницама, које ће мост на петроварадинској страни, преко петљи прикључити на садашњу Рељковићеву улицу и Карловачки пут, са тим да ће у оквиру изградње моста до ових петљи од Жежељевог моста бити урађена брза саобраћајница.
Дневник/Војводина уживо