„ЛЕГЕНДА” У ЧАСТ ЗОРАНА ЂИНЂИЋА Kонцерт обоисткиње Сање Ромић и Београдске филхармоније
На мартовском концерту који традиционално посвећује успомени на Зорана Ђинђића, Београдска филхармонија ће вечерас у великој сали Коларчеве задужбине извести светску премијеру концерта за обоу „Легенда” британско- француско-израелског композитора Нимрода Боренштајна.
Под управом младог иранског диригента Хосеина Пишкара, као солисткиња наступиће новосадска обоисткиња Сања Ромић, која свира на инструменту „Лéгенде“ француског градитеља инструмената „Buffet Црампон“ и на темељу чије идеје је и настао истоимени концерт.
Сању Ромић и Нимрода Боренштајна својевремено је, наиме, повезало једно такмичење у Београду, када је изведено композиторово дело за виолончело. Тада се, током њиховог сусрета, родила идеја о композицији за обоу и клавир, Дуо кончертант, која је 2017. оживела на компакт диску „Мелодије нација”, заједничком пројекту Сање Ромић и ирске пијанисткиње Финуле Мојнихан, снимљеном за британску издавачку кућу Хедоне Рецордс и српски Метрополис Мусиц. Логичан след је био концерт за обоу.
Сања Ромић је свестрана уметница и креатор различитих пројеката у које уноси своје животно искуство и инспирацију у форми музичких прича. Предиван тон, харизма на сцени и сензуална музикалност су оно што карактерише њене наступе. Од 2011. је соло обоисткиња Београдске филхармоније, а од 2016. је и ванредни професор на Академији уметности у Новом Саду за предмет познавање оркестарских деоница за дрвене дувачке инструменте.
– Како настаје ново дело? Из искрице коју зовемо идеја. Она која нам измами осмех на лице и оно јасно - да - у нама. Након тога, корак по корак се упознајемо са својом жељом да ту идеју остваримо, вољом да је покренемо, вером да ће се десити баш у право време и на прави начин и допуштањем да дође прилика и људи са којима ћемо да је реализујемо – открива Сања Ромић за „Дневник”. – И, ето, сада се десила прилика да Концерт за обоу „Легенда” буде изведен, уз подршку куће Buffet Црампон - једног од најстаријих произвођача музичких инструмената, који је још 1825. започео са прављењем кларинета а од 1904. израђује и обое. Концерт је стрпљиво дочекао и обележавање 100-годишњице постојања Београдске филхармоније, чијој је прослави и посвећен, те ћемо вечерас премијерно да славимо ново остварање и оставимо га да живи кроз друга извођења.
М. Стајић