МАТЕМАТИЧКИ ЗАДАТАК О КОМ БРУЈИ РЕГИОН Није у праву ни ПРОФЕСОР СА БЕРКЛИЈА, решење је САМО ЈЕДНО а то је ово
Српски професори Срђан Огњановић и Жељко Машовић ставили су тачку на задатак из математике о ком бруји читава Србија.
Данима уназад води се жестока полемика око задатка из математике. Расправа на друштвеним мрежама је отишла толико далеко, да се у њу умешао и математичар Едвард Френкел, професор с Берклија. Главни проблем настао је када су Срби почели да добијају различите резултате - једни број 4, други број 1. Едвард Френкел је на Твитеру прокоментарисао да је задатак "у старту нејасно постављен", истичући да такав задатак не може да буде добар начин подучавања математике.
Сада су српски професори Срђан Огњановић и Жељко Машовић гостовали у емисији "Уранак1" на К1 телевизији. Професор Огњановић не крије колико је изненађен буром која је настала око простог рачунања. Детаљно је објаснио како се рачуна и долази до резултата. Важно је да знамо приоритет операција, истакао је.
- Невероватно, али ваљда су наши људи склони томе да се баве небитним стварима. То је заиста врло једноставно, задатак је за други разред основне школе. У математици постоје јасна правила. Да упоредимо са правописом, где се често прихвата и једно и друго - тога у математици нема. Не може 2 пута 2 да буде 4, па онда 5. Овде је забуна настала око приоритета операција који је прецизно дефинисан. Неки су можда заборавили, неки нису никад ни научили - рекао је професор Огњановић и објаснио:
Математика није баук, али многи не знају основе математике. https://t.co/VEt1uTs0EQ
— Ерато (@IvanaErato) January 13, 2024
- Када причамо која је најстарија операција, то је парадокс. Старије операције су множење и дељење јер имају приоритет, али су старије сабирање и одузимање, јер су људи њих прво измислили. Приоритет имају бројеви у загради, множење и дељење, па сабирање и одузимање. Али, када се напише овако, онда је мало нејасно шта иде прво, шта друго - рекао је професор.
Пре него што је прокоментарисао задатак, професор га је упоредио са простим примером који гласи: 5 - 3 + 2 = ?
- Нико неће прво сабрати 3 и 2, па да одузме од 5, него ће да иде редом: 5 - 3 је 2 и плус 2 је 4. Уместо минуса и плуса да ставимо пута и подељено, одмах ће настати дилема шта се прво ради. Иде се истим редоследом, с лева на десно иду операције - рекао је професор и потом објаснио чувени задатак.
Он the Балканс Twitter (X whatever…) there’s а war овер this math assignment. You цан only имагине the Балканс passion & емотионс регардинг this :)
How would you солве ит? pic.twitter.com/VVuFWnfxWM
— Ивана Страднер (@ivanastradner) January 14, 2024
- Прво се рачуна заграда, 8 минус 6 је 2. Имамо 36 подељено са 3 пута 2. Сада су то операције истог приоритета, дељење и множење. Онда се гледа с лева у десно, 36 подељено са 3 је 12 и то 12 пута 2 је 24. На крају поделимо са 6 и резултат је 4 - објаснио је професор Огњановић.
Професор Жељко Машовић прокоментарисао је тврдње професора с Берклија да задатак може да има два резултата.
- Господин Огњановић је све лепо објаснио. Зна се како се ради, чак и кад се не зна приоритет операција, идете с лева на десно, то је логика. Из које образовне структуре је дошао професор с Берклија? Ако је стварно професор. Ово се код њих третира као провера интелигенције, а не као прост задатак. Мислим да је много боље што нема заграда, јер треба мало да размислимо. Амерички принцип школовања није индивидуализација наставе него је најпростије могуће за сваког да би он то могао да схвати - рекао је професор Жељко Машовић.
Kurir.rs/Mondo/A.G.