ПРЕЛАЗАК НА ЗИМСКИ РЕЖИМ ЧЕСТО ПРОБЛЕМАТИЧАН Из саобраћајне полиције УПОЗОРАВАЈУ: Возачима је знатно ТЕЖЕ, други прекршаји добијају на значају
БЕОГРАД: Заменик начелника Управе саобраћајне полиције Владан Николић изјавио је данас да у зимским условима у саобраћају и други прекршаји у вожњи добијају на значају, а да неприлагођена брзина долази до изражаја.
Постоји непрописна брзина, то је када имате знак и онда прекршите ту брзину. Неприлагођена брзина сада долази до изражаја. Чак и ако вам је дозвољено да се крећете 80 или 130 ви сте дужни да изанализирате какво је стање коловоза и прилагодите брзину, која мора бити мања од прописне брзине", изјавио је Николић за Танјуг.
Према речима Николића, зимски услови у саобраћају подразумевају да се на коловозу налазе снег, лед или поледица.
Зимски услови одвијања саобраћаја су једна озбиљна промена у односу на то шта се догађа на путевима током године и тај прелазак на режим вожње врло често буде проблематичан, људи су ненавикнути, не слушају апеле, опусте се, а све је другачије, другачија је перцепција вожње, другачији су зауставни путеви, другачије реагује возило, оценио је НИколић.
Он је указао да је 11. децембра прошле године започета акција контроле током зимске сезоне која ће трајати до почетка марта ове године.
Ми смо до сада открили 44.000 прекршаја, негде око 18.000 прекршаја брзине, 2.700 других прекршаја, објаснио је Николић.
Николић је навео да од укупног броја страдалих на годишњем нивоу у саобраћају, око четвртина буду пешаци и апеловао на пешаке да се опрезније понашају у зимским условима саобраћаја.
Возачима је много теже да управљају возилом у зимским условима, кочење им је много теже, зауставни пут им је другачији. У једној брошури Агенције за безбедност саобраћаја стоји да ако се возило креће брзином од 40 километара на час возачу по сувом је потребно 29 метара да се заустави, ако кочи по леду оно ће се зауставити након 61 метра", објаснио је Николић.
Мирко Коковић из Агенције за безбедност саобраћаја је указао да је зимски пнеуматик дизајниран тако да се лако ослобађа од снега и додао да са њиме возачи избегавају могућност појаве аквапланинга.
Апел младима
Аквапланинг је једна појава када имате на коловозу толику количину воде да једноставно при већој брзини губите контакт са подлогом. То је једна појава која је опаснија од леда, објаснио је Коковић.
Он је апеловао на младе да не возе под дејством алкохола.
Млади су лица од 15 до 30 година старости. Сваке године изгубимо преко 100 младих живота. То је јако велики број људских живота које изгубимо. Прошле године смо имали смањење од 40 одсто смртности младих лица, рекао је Коковић.
Коментаришући дистракције у саобраћају, он је указао да према мерењима агенције, негде око 5 одсто саобраћајних несрећа настаје због коришћења мобилних телефона.
Ми имамо кампању посвећену млађим лицима, која је едукативног и информативног карактера и зове се "Ум на друм". Она управо има четири слогана, односно то су четири најчешће грешке које праве млада лица, а то је вожња под утицајем алкохола, прекорачење брзине, некоришћење сигурносног појаса и коришћење мобилног телефона, истакао је Коковић.