Број запослених у ИКТ сектору у Србији шест пута већи: НАШ ИЗВОЗНИ ПРОИЗВОД ВИШЕ НИЈЕ МАЛИНА НЕГО СОФТВЕР
Под утицајем савремених технологија пословни амбијент као и структура привреде у Србији и глобално су се радикално променили, а дигитализација брише јаз између урбаног и руралног, оценио је председник Привредне коморе Србије (ПКС) Марко Чадеж.
Он је у подкасту Телкаст истакао да је Србија у турбулентним и трусним временима искористила један од наших већих талената, а то је да преживимо, транформишемо се, будемо флексибилни и ојачамо нашу привреду, саопштила је ПКС.
-У протеклих 10 година дуплирали смо бруто домаћи производ (БДП), незапосленост је више него дупло смањена, са 23 до 25 одсто пала је на мање од девет процената. Све више новца остаје у компанијама за реинвестирање, доста је страних инвестиција, Србија је искористила предности тзв. неарсхоринг-а и управо је две трећине улагања европских компанија у регион дошло у нашу земљу - истакао је Чадеж.
Навео је да је, за разлику од ранијих времена када су радна места била заснована на нижим технологијама, Србија сада, постављајући дигитализацију као приоритет, успела да прескочи неколико корака и развија економију засновану на знању.
-Наш први извозни производ није више малина него софтвер, а овај извоз расте по стопи од 40 одсто годишње. Број запослених у ИКТ сектору је шест пута већи и не обухвата само програмере већ и занимања као што су економисти, психолози и друга - додао је Чадеж.
Развој технологија се не може зауставити
Свака нова технологија која долази има своје ризике и предности, увек је то исто питање почев од времена када се појавила парна машина, затим телевизор, факс, компјутер и интернет.
-Технологију не можете да зауставите, она једноставно долази, а оно што можете да радите је контрол риск менаџмент, да регулишете како најмање може да буде штетна - нагласио је Чадеж.
Подсетио је да је ПКС пре пет година основала Центар за дигиталну трансформацију (ЦДТ), који уз подршку стручних консултаната помаже компанијама да прођу кроз процесе дигиталне трансформације пословања и буду конкурентније.
- Већ имамо 5.000 компанија које су прошле кроз дигиталну стратегију, а око 1.000 их је имплементирало озбиљне програме -рекао је Чадеж.
Истакао је да је дигитализација већ међу нама и постала је неминовност, као и да нема компаније нити човека у свету бизниса који не користи дигиталне алате, вештачку интелигенцију и друге предности технолошке револуције.
Према његовим речима, дигитализација брише јаз између урбаног и руралног, што најбоље показује податак да 300.000 регистрованих пољопривредних газдинстава и фармера користе дигиталну базу података е-аграр који је, како је рекао, уједно и најтраженија реч на интернету ове године.
Е. Д. Н.
Фото: pixabay.com