EXIT ПРЕДСТАВИО РЕЗУЛТАТЕ ИСТРАЖИВАЊА Фестивал привреди Србије донео готово 250 милиона евра
EXIT је издањем 2023. године привреди Новог Сада и Србије донео нових 21,2 милиона евра, па је укупни економски допринос фестивала од оснивања до данас наставио да расте и достигао готово 250 милиона евра.
Ово је показало истраживање „ТИМ Центра“ из Новог Сада, које се сваке године спроводи за време фестивала, са посетиоцима EXIT-a из Србије, региона и иностранства, с фокусом на структуру публике, економске показатеље и допринос туризму, саопштила је прес служба овог фестивала.
EXIT 2023 Истраживање о фестивалском доприносу привреди Србије пођеднако је важна као и милионски доприноси домаћој привреди Србије јесте међународна промоција Новог Сада и Србије, која траје пре, током и након EXIT фестивала. Вредност ове промоције је немогуће измерити новцем. Сваке године, већ више од две деценије, посетиоци, извођачи и најпрестижнији глобални медији са Петроварадинске тврђаве носе и шире светом невероватне утиске, који се односе на несвакидашње гостопримство и сарадњу, јединствену фестивалску локацију, висок ниво организације фестивала и музичког програма, али и туристичку понуду и лепоте Новог Сада и Србије.
Овог јула EXIT је посетило преко 200.000 људи из 120 земаља света, а према истраживању „ТИМ Центра“, 36,7 одсто њих је било први пут у Новом Саду. Број посетилаца који нису из Србије износи 65 одсто. Чак 83,5 одсто испитаника је у овај град дошло баш због фестивала, што је јасан показатељ да EXIT Нови Сад и Србију позиционира на одлично место глобалне туристичке мапе.
Највише иностраних гостију било је из Аустрије, Немачке, Русије, Велике Британије, Мађарске, Турске, Бугарске, Румуније, Украјине и Француске, док у региону предњаче Хрватска, Босна и Херцеговина и Словенија.На Петроварадинску тврђаву ове године је дошло 46,6 одсто потпуно нових посетилаца, а посебно радује податак да је Новосађанки и Новосађана ове године на фестивалу било скоро двоструко више него прошле године.
Посетиоци су током фестивала у Новом Саду и Србији просечно трошили 567 евра, што је повећање за 18 евра у односу на prеthodno издање. Туристи из Западне Европе су трошили у просеку 873 евра – 52 евра више него прошле године, док је просечна потрошња посетилаца из Источне Европе на фестивалу износила 624 евра. Посетиоци ван Европе предњаче са укупном потрошњом од 893 евра.
Просек година посетилаца који су учестовали у анкети је 25,5 година, скоро идентично као прошле године (25,7). Високообразовани посетиоци, укључујући ту и студенте, чинили су 77 одсто публике – исто као на prеthodnom издању. Запослених је било 56 одсто, а студената 35 одсто. У првих пет омиљених бинанашле су се Горки Лист Главна бина, мтс Данце Арена, Visa Фусион, Латино бина by IDEA и Explosive.
И током овогодишњег издања велики нагласак стављен је на ментално здравље, како порукама подршке и оснаживања које су се могле видети свуда по Петроварадинској тврђави, тако и радом Центра СРЦЕ и почетним активностима у оквиру кампање „Живи уживо“. У том смислу, ове године током разговора с посетиоцима истакнута су питања која се односе на ментално здравље и дигиталну зависност. Веома је значајан податак да 81 одсто испитаника осећа да EXIT позитивно утиче на њихово ментално здравље. Истраживање је показало да испитаници дневно користе телефон 4,6 сати у просеку, што је још један разлог за повећање свести о размери дигиталне зависности, на чему ће EXIT активно наставити да ради.
Истраживање је спровео новосадски „ТИМ Центар“, а рађено је на репрезентативном узорку од 1.393 посетилаца EXIT фестивала, током његовог трајања. Анкетирани су искључиво посетиоци који су улазницу купили, а радно ангажовани на фестивалу су изузети из истраживања.