ДУНАВАЦ КОД БАЧКОГ МОНОШТОРА УСКОРО ЋЕ БИТИ ПЛОВАН Обимни радови у срцу европског Амазона
Као својеврсна престоница специјалног резервата природе „Горње Подунавље“, Бачки Моноштор је широј јавности познат као „срце“ европског Амазона, али представља и прави пример како се локална заједница може развијати уколико већу улогу имају удружења грађана, која добро разумеју шта тој заједници и треба.
Управо тако се на иницијативу Удружења грађана „Бодрог“ и сеоске Месне заједнице, а у сарадњи са Јавним водопривредним предузећем „Воде Војводине“ већ трећу годину обавља измуљивање и чишћење канала познатог као Дунавац код Бачког Моноштора.
Дунавац је овде дугачак 2,3 километра, а како не припада главном току Хидросистема Дунав -Тиса - Дунав, није измуљиван деценијама уназад. Захваљујући радовима измуљивања који се одвијају у складу са условима које је прописао Покрајински завод за заштиту природе, овај канал ће бити поново проточан, побољшавајући водоснабдевање овог дела Хидросистема ДТД и доприносећи лепшој и чистијој природи.
Прилику да се увери у динамику радова искористио је сомборски градоначелник Антонио Ратковић, којем је својеврсни домаћин био овдашњи представник Моноштораца у сомборској Скупштини, одборник др Далибор Форгић, који је појаснио да ће се завршетком радова на измуљивању овог рукавца знатно побољшати туристичка понуда Бачког Моноштора.
Да би се пружила прилика и другима да уживају у лепотама овог дела Горњег Подунавља, неопходна је приступачност овом селу, па у Бачком Моноштору са нестрпљењем ишчекују да се заврши изградња још једног пута до села, поред оних постојећих који Моноштор спајају са градским средиштем, Сомбором, али и оближњим Безданом као саобраћајним чвориштем на тромеђи Србије, Хрватске и Мађарске.
Наиме, захваљујући средствима градског, али и покрајинског буџета, изабрани извођеч, врбаски „Екстра Ауто Транспорт“ д.о.о. ради на изградњи локалног пута на одбрамбеном насипу који повезује Бачки Моноштор и Купусину, село апатинске општине.
Овај пут би требало да повеже становнике Апатина и Сомбора и омогући бржи транспорт људи и лакши приступ граничним прелазима са Хрватском код Бездана и Мађарском код Бачког Брега.
Као што је то и предвиђено договореном динамиком радова, завршени су радови на постављању насипа и носећег слоја песковитог шљунка, а тренутно се ради на слоју дробљеног каменог агрегата. У завршној фази радова ће се урадити два слоја асфалта, носећи и хабајући завршни слој на путу чија је дужина 10,5 километара са ширином од 5,5 метара.
Цео пројекат суфинансирају Управа за капитална улагања АП Војводине и Град Сомбор из којег, речима градоначелника Ратковића, најављују наставак са улагањем у саобраћајну инфраструктуру, изградњом путева у самом граду, али и у свим насељеним местима на територији Сомбора. Намера је да се повећа безбедност свих учесника у саобраћају, али и пружи боља понуда потенцијалним инвеститорима, како би додатно уложили у овај град и његову околину.
М. Миљеновић