Критика подељена око изложбе Марине Абрамовић у Лондону
ЛОНДОН: Изложба Марине Абрамовић у лондонској Краљевској академији добила је различите критике у британским медијима, па ју је Гардијан назвао „значајном", док је Тајмс навео да је „немилосрдна".
Посетиоци изложбе морају да се провуку између двоје голих модела да би видели перформанс.
Необична инсталација саставни је део ретроспективе српске перформанс уметнице, али постоји посебан улаз за оне којима је непријатно да се гурају између голих перформера.
"Улазак између двоје нагих перформера присиљава посетиоце у конфронтацију између голотиње, рода, сексуалности и пожуде", рекла је директорка изложбе на Краљевској академији Андреа Тарсија, преноси BBC.
Критичар Телеграфа Алистер Суки у свом приказу са две звездице рекао је да је био „сувише преокупиран да им не стане на прсте" да би запазио да ли је осетио жмарце док је пролазио кроз нову инсталацију у Лондону.
„Проблем је сам рад. Има ли истакнутијег примера уметнице која је током деценија изгубила сопствени правац", навео је Суки.
Додао је да временом, како је Марину Абрамовић све мање занимала телесна издржљивост, а све више тестирање властитог ума, почела је да верује у помпу о себи.
„Резултат? Нарцисистичка уметност, лишена ризика, без имало некадашње ригорозне, суштинске, крваве чврстине", сматра Суки.
Лора Фримен из Тајмса имала је слично млаке импресије, доделивши изложби две звездице.
Написала је да „постоје два главна проблема са овом, са стилом представљеном, али на крају незадовољавајућом ретроспективом".
"Длакаво тело из седамдесетих више није у моди, сада је у моди бикини депилација. Само то сугерише нервозу више него разузданост", навела је Фримен.
Бен Лук из "Ивнинг стандарда" дао је изложби четири звездице.
„Поставка овог материјала на филму и у фотографијама је изузетна, а потпомогнута је са четири поставке уживо из различитих периода каријере Марине Абрамовић, које поново изводе уметнице одобрени од Марине", написао је новинар.
Адријан Сирл из Гардијана био је позитивнији, назвавши изложбу Марине Абрамовић „застрашујућом и значајном" у приказу од четири звездице.
„Овде лежи нага испод скелета у некој врсти видео саркофага, преко кога нага перформерка уживо понавља исту позу. Абрамовић је задивљујућа, неуморна, храбра и екстремна", написао је он.
Марина Абрамовић је прва уметница која има самосталну изложбу у главној галерији Краљевске академије у њеној 255-годишњој историји.
Самостална ретроспективна изложба обухвата пола века њене каријере.
Изложба је отворена у Краљевској академији до 1. јануара.
Овај необични рад први пут је виђен 1977. године - поставили су га Абрамовић и њен тадашњи немачки партнер Улај.
Њих двоје су стајали близу једно другом у довратку, приморавајући посетиоце да пролазе између њих.