окоТВоко: Крај лета на Aди...
РТС је овог лета снимао серијал „Један добар дан на Ади”. Кристина Раденковић га је започела са панк-тамбурашким бендом „Збогом Брус Ли”. Кристина рече да што је више ван Новог Сада да све више осећа носталгију. Приметно има све више модернијег звука на јавном сервису. То су ове нове песме где је битна ритам машина, а појма немате шта сте слушали.
Мирна Кошанин је тако наступила као и млађани Борис Суботић. Марија Вељковић је на Светог Илију у истој емисији изговорила моју омиљену „После Светог Илије, сунце све милије”. Наравно, ту је била и Зејна са „Румбом”. Тако да ће учесници нашег избора за Песму Евровизије остати миљеници РТС-а. Нови конкурс је већ расписан, тако да нас није ни обесхрабрио, нимало славан наступ на Евровизији. Јелена Поповић Ђорђевић је другачија од свих водитељки на РТС-у синхронизује цртане филмове и труди се да програм који води обоји сопственом креативношћу.
Треба само прошетати Инстаграмом и Јутјубом и видети како је некад изгледало „Лето на Ади”. Сећам се плејбека Терезе Кесовије „Води ме” и кад је искочио неки мушкарац да ђуска са Терезом. То је 1988. године био Горан Стојићевић касније прозван Карамела. Захваљујућу Лету на Ади научили смо све хитове Зорице Брунцлик, Драгане Мирковић и Весне Змијанац. Лето на Ади имало је дугу традицију емитовања.
Када сам почео да радим на телевизији, далеке 1994. године, Весна Змијанац је певала легендарну „Идем преко земље Србије” и дует са Славком Бањцем „Ја имам неког, а ти си сам”. Нада Топчагић је растурала са публиком, а и Ера Ојданић је имао свој чувени мини-вал. Зорица Брунцлик је имала и свој мини-шоу, а увек је била занимљива реакција публике са трибина. Тада се нису плаћали статисти, а публика је увек била весела и спонтана и дешавало се да се неко из публике баци у кореографију са Јасном Миленковић Јами.
Једино су неки певачи остали из тих времена. Али кад тако певају на плејбек, без публике, једина атракција је дрон који нас воза по Ади. Динамика је другом месту. На пример, на ТВ Курир, где се по повратку из болнице огласио Милић Вукашиновић, који је прозвао пријатеље Оливера Мандића и ди-џеј Жекса како су заборавили на старог пријатеља. У програм се муњевито јавио Оливер Мандић кога је јако погодила изјава доктора за рокенрол. Наравно, Мандић се и запитао који је он то доктор, а не зна да набоде ни три акорда на гитари. Те да је Милић написао само један хит и то за Ханку Палдум. Онда је одговорио да не треба да цмиздри као згужвана виршла тако да смо добили летњи скандал док си рекао кекс и секс. Телевизија Курир је показала шта је брза телевизија и брз дневни програм.
Остали су спавали сном летњих програмских шема. Једино је остало стандардно актуелна емисија „150 минута” на Првој телевизији. Покренуто је кључно питање „Зашто мушкарци више не прилазе женама” а гост је био харизматични Немања Миловић фитнес едукатор. И каже, након упознавања следи провера на друштвеним мрежама. Дивна Миловановић, ауторка канала „Позитивна стварност” је рекла да мушкарцима није лако. Као што није лако ни женама јер им нико не прилази. Друштвене мреже су допринеле и томе да се ствара слика нереалних очекивања.
И тако, пролази још један глупи август. Брже него што смо очекивали. И са мање реприза него што смо то очекивали. Јер су бар ова три канала РТС, Прва и Курир ТВ, заменили високу политику са нешто лежернијим темама за лето. Временске непогоде су утицале на то да заборавимо летњу монотонију на плажама јер се, лепо рече Немања, сви играју мачке и миша а то што ће да падну ватрице и варнице у месинџерима биће све од догађања овога лета. И лепо је написао један гледалац испод линка на Јутјубу, данас је све мање природне лепоте, васпитања, пристојности, отмености и културе.
И зато су најлепша времена била од 1960. до 1990. године. И тада смо рекли збогом лепи и нормални животе. Али знамо и како је изгледало телевизијско лето деведесетих. Имали смо „Добар дан” или „Лето на Ади”, а где је лето на Штранду?
Александар Филиповић