ЗАШТО ГИНУ ТРАКТОРИСТИ Последице тешке Ево ОДГОВОРА (ВИДЕО)
Возачима трактора свакодневно се упућују апели који се тичу безбедности у саобраћају, а све чешће су и контроле због честих несрећа са смртним исходима које су бројније током лета када су у току радови.
Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја објашњава да постоје два главна разлога за честе несреће у којима учествују возачи трактора.
оком овог лета, за мање од три месеца, у несрећама у којима су учествовали трактори настрадало је најмање 13 особа. Како каже Окановић, трактори су проблематични из два разлога - због незгода на путевима и незгода у шумама и на земљаним теренима.
У prеthodnih пет година догодило се укупно 170 саобраћајних незгода са погинулим лицима у којима су учествовали трактори, као и 1227 са повређеним лицима.
- Оно што је критично код трактора је то да су често неосветљени ноћу. По нашем закону, трактор ноћу и у условима смањене видљивости мора да има жуто ротационо светло које је видљиво са свих страна. На задњој страни трактора, односно приколице, мора да има ознаке за спора возила. Те ознаке подсећају на троуглове за принудно зауустављање. Наравно, требало би да имају исправна позициона светла позади и оборена светла напред. Међутим, неретко се дешава да на путу трактор нема ниједну светлост. Тада долази до налетања на трактор, односно на приколицу са задње стране - каже Окановић за Tеlеgraf.rs.
Оно што Окановић објашњава сликовито илуструје видео снимак забележен на путу у Доњем Барбешу код Ниша, на ком се види да трактор није био обележен или осветљен ни на један начин, те је представљао опасност по било кога ко се кретао иза њега. Возач аутомобила који је снимио целу ситуацију, на кратко је угасио светла како би показао да трактор потпуно нестаје у мраку и назире се само светлост предњих фарова. Ипак, без обзира на тај извор светлости, возачи не би могли да процене да ли трактор има приколицу и колико су му близу.
Последице су у таквим случајевима, по правилу, трагичне, јер се на задњем делу трактора налазе прикључци или друге оштре ивице.
- Када налетите на трактор, то није аутомобил, па да позади има пртљажник као нешто што ће да амортизује удар, него налећете на врло оштре и незгодне делове трактора, прикључке или приколице. Са друге стране, проблем код трактора је и лево скретање - када трактор, без prеthodnе провере да ли га неко претиче, започне скретање улево. Онда долази до судара трактора и возила које се креће у истом смеру и покушава да обиђе трактор. То су најчешћи проблеми на путу - додаје.
Објашњава и да до превртања трактора ван путева, у шумама и на осталим неравним теренима, јер возачи трактора прецене своје могућности.
- Оно што би допринело да последице буду блаже јесте да на трактору постоји кабина или заштитни рам. Најшчешће страдају возачи такозваних откривених трактора - оних који немају заштитни рам, ни кабину, због тога је недавно започета акција да се ти рамови деле бесплатно - закључује Окановић.
Телеграф