Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

ТЕМА ДНЕВНИКА На Фрушкогорском коридору мост од 1.663 метра и тунел најзахтевнији пројекти (ФОТО)

07.08.2023. 10:07 10:12
Пише:
Фото: instagram/ Aleksandar Antić

Изградња Фрушкогорског коридора се убрзава. Два најзахтевнија пројекта на овој деоници су тунели кроз Фрушку гору и мост који ће спојити Бачку и Срем, код Каћа, односно Петроварадина.

Мост почиње 5.536 метара од почетка Фрушкогорског коридора код Каћа, а завршава се на 7.200 метара од почетка, премошћујући 560 метара широк Дунав. Укупна дужина моста износи 1.663 метра, а састоји се од 668 метара дуге северне прилазне конструкције, која се протеже на каћкој страни, главне мостовске конструкције дужине 505 метара и јужне прилазне конструкције на петроварадинској страни, која је дужине око 488 метара.

Ширина моста је 28 метара, а прилазне конструкције широке су 25 метара. Предвиђене су две коловозне траке, са по две саобраћајне траке широке по 3,5 метара. Мост, као и део Фрушкогорског коридора од Каћа до Петроварадина имаће пешачке и бициклистичке стазе ширине по два метра.

Конструкција главног моста пројектована је као јединствена конструкција за обе коловозне траке, док су прилазне конструкције пројектоване као две одвојене целине. Главни распон моста широк је 200 метара и висок 9,5 метара у односу на висок пловидбени ниво. Површина самог моста састоји се из два коловоза. Сваки коловоз обухвата две возне траке ширине 3,5 метара са по две ивичне траке ширине 0,5 метара. Мост, као и Деоница 3, целом својом дужином ће имати предвиђене пешачке и бициклистичке стазе ширине по два метра.

У односу на пловни ток Дунава, мост се налази на стационажи 1.250+400 пловног пута. Ширина Дунава на том месту износи 560 метара, а дубина воде је око 16 метара према максималном нивоу воде.

Мост је пројектован као екстрадос мост са косим затегама, са распонском конструкцијом од преднапрегнутог бетона променљивог попречног пресека и са двоструким кратким пилонима закошеним ка споља и високим 25 метара. Распони главног моста дуги су 134, 235 и 134 метра.

Распони главног моста дуги су 134, 235 и 134 метра. На северној страни прилазна конструкција се састоји из четири јединице, односно дилатационе целине, укључујући и целину „три“ која прелази преко северног одбрамбеног насипа. На јужној прилазној конструкцији су три дилатационе целине. Приликом пројектовања тежило се уједначености распона прилазних конструкција и сви распони су око 33 и 34 метра, осим у случају јединице три која прелази преко северног одбрамбеног насипа и чија три распона су 44, 90 и 44 метра. Темељи свих стубова урађени су на бушеним шиповима, а стубови главног пилона ослањаће се на 37 бушених шипова пречника 1,5 метара и дужине око 36 метара.

На силаску с моста са сремске стране биће изграђена петља и нови пут до друмско-железничког моста, који ће служити као део обилазнице око Петроварадина. Та саобраћајница предвиђена је за возила чије је одредиште сам Нови Сад.

С. Крстић

Пише:
Пошаљите коментар