ЕКСПЕРТ ЗА ТИТАНИК, авантуриста, извршни директор, ОТАЦ И СИН ПОГИНУЛИ У ИМПЛОЗИЈИ
БОСТОН: Познати стручњак за Титаник, светски рекордер авантуриста, два члана једне од најбогатијих породица Пакистана и извршни директор компаније која је предводила експедицију до најпознатијег бродолома на свету, погинули су на подморници Титан, која је експлодирала у Атлантском океану ове недеље.
Британски бизнисмен Хамиш Хардинг је живео у Дубаију у Уједињеним Арапским Емиратима. "Ацтион Авиатион", компанија за посредовање у авионима у којој је Хардинг био председник, навела је да је он био један од стручњака за мисију, који је платио одлазак на експедицију.
Хардинг је био милијардер авантуриста који је држао три Гинисова светска рекорда, укључујући најдуже трајање на пуној дубини океана на броду са посадом. У марту 2021. он и истраживач океана Виктор Весково заронили су на најнижу дубину Маријанског рова. У јуну 2022. отишао је у свемир на ракети New Схепард компаније "Блуе Оригин".
У објави на Фејсбуку у суботу, Хардинг је рекао да је „поносан“ што је део мисије.
„Због најгоре зиме у Њуфаундленду у последњих 40 година, ова мисија ће вероватно бити прва и једина мисија на Титанику 2023. године“, објавио је он. „Прозор за временске прилике се управо отворио и ми ћемо покушати да заронимо у недељу“, додао је.
Отац и син Шахзада и Сулеман Давуд били су чланови једне од најистакнутијих пакистанских породица. Њихова породица је у изјави рекла да су обојица били на броду.
Њихова фирма, "Давоод Херцулес Цорп.", са седиштем у Карачију, бави се пољопривредом, петрохемијом и телекомуникационом инфраструктуром.
Шахзада Давуд је такође био у одбору повереника калифорнијског СЕТИ института који трага за ванземаљском интелигенцијом. Давудови су живели у Великој Британији, наводи СЕТИ.
Шахзада Давуд је такође био члан Глобалног саветодавног одбора у добротворној фондацији, који је основао британски краљ Чарлс III да би се бавио незапосленошћу младих. Дипломирао је на Универзитету Бакингем у Уједињеном Краљевству и Универзитету Филаделфија (сада Универзитет Томас Џеферсон) у САД.
Пол Анри Нарголе је био бивши официр француске морнарице који је сматран стручњаком за Титаник након вишеструких путовања до олупине током неколико деценија. Био је директор подводног истраживања за Е/М Гроуп и РМС Титаниц Инц., извршио је 37 роњења до олупине и надгледао је проналажење 5.000 артефаката.
Био је вођа експедиције на технолошки најнапреднијем зарону на Титаник 2010. године, који је користио сонар високе резолуције и 3Д оптичко снимање на Титаниковом прамцу и крми, као и на пољу крхотина.
Док је био у Француском институту за истраживање и експлоатацију мора, водио је прву експедицију за опоравак на Титанику 1987. године.
Експедицију Титана организовала је компанија Оушн Гејт Експедишн, што је било треће такво путовање до олупина Титаника, који је ударио у санту леда и потонуо 1912. године, када је преживело само око 700 од отприлике 2.200 путника и чланова посаде.
Стоктон Раш је основао Оушн Гејт 2009. године како би обезбедио подморнице са посадом за подводне истраживаче, наводи се на веб страници компаније. Раш је био пилот Титана.
Приватна компанија са седиштем у Вашингтону почела је да доводи туристе на Титаник 2021. године као део својих напора да забележи споро пропадање олупине.
У интервјуу за ЦБС њуз прошле године, Раш је бранио безбедност своје подморнице, али је рекао да ништа није без ризика.
Он је постао најмлађи пилот на свету са 19 година 1981. године, а на колеџу је управљао комерцијалним авионима, према биографији његове компаније.
Придружио се компанији McDonnell Доуглас Цорп. 1984. као инжењер за тестирање летења. Током протеклих 20 година, надгледао је развој више успешних подухвата у области интелектуалне својине.
Америчка обалска стража је данас саопштила да нема преживелих након катастрофалне имплозије дубоко у северном Атлантику, преноси Асошијетед прес.
Потрага за подморницом и њеним путницима, као и било каквим траговима који би објаснили шта се догодило под водом, била је у току након што је дубокоморски робот пронашао крхотине у близини олупине Титаника.
Пријављено је да је Титан каснио у недељу увече, око 700 километара јужно од Сент Џонса у Њуфаундленду, према канадском Заједничком спасилачком центру за координацију, што је подстакло очајничке међународне спасилачке напоре. Спасиоци су се борили против времена јер се страховало да би залихе кисеоника могле да нестану до четвртка око 6 сати ујутро.