У току израда студије изводљивости за СПРАТНЕ ПАРКИНГЕ ЗА БИЦИКЛЕ: Грађани предлажу најатрактивније ПУНКТОВЕ
НОВИ САД: Нови Сад би најраније наредне године могао да добије спратне паркинге за бицикле, пошто је у току израда студије изводљивости те инвестиције.
Као први корак, који је у току, јесте анкетирање грађана које би за резултат имало рангирани списак локација на које је потребно поставити спратни бициклистички паркинг.
Испуњавање упитника траје око десет минута, а питања се односе на трасу којом испитаник вози бицикл, дужини трајања паркирања, у коју сврху користи бицикл као превозно средство (рекреативно, одлазак на посао и сл.), док у другом делу анкете грађани вреднују оценом од 1 до 5 атрактивност предложене локације на којој би паркинг био постављен. Међу понуђеним пунктовима су Железничка станица, Футошка пијаца, Штранд, Универзитет, Лимански парк, Дунавски парк, РФЗО – Житни трг, Кеј – код железничко-друмског моста, Петроварадин – Подграђе, Каменички парк, Лиман 4 (окретница аутобуске линије 4), Клинички центар Војводине – Футошки парк, Мастер центар Сајма, Стара Детелинара (окретница аутобуске линије 3), Тржни центар БИГ, маркет „Темпо”, СЦ „Слана бара” на Клиси, Градско гробље – Сајлово, Булевар Европе (нови парк), Ново насеље (окретница аутобуске линије 2 и 8), СЦ „Вујадин Бошков”, Адице (окретница аутобуске линије 6) и Телеп (окретница аутобуске линије 12).
Анкету ће грађани моћи да попуне до почетка наредне седмице.
Податак да у последњих неколико година непрекидно расте број бициклиста навео је Град Нови Сад да размишља о иновативним решењима паркирања. Како је објашњено у тендерској документацији, обични држачи за бицикле су корисни за краће паркирање (од 30 минута до сат времена), те је за паркирање на дужи период потребно наћи решење да већи број бицикала стане на мању површину. Једна од идеја, која се већ примењује у другим европским државама попут Холандије, јесте постављање спратних држача.
Према речима стручног сарадника предузећа „МХМ” Немање Гаруновића, студија би требало да покаже стварну потребу за овим начином паркирања, као и потенцијална места на која би спратни држачи били постављени.
– Паркиралишта на спрат би требало да буду постављена на атрактивна и прометна места, где би људи остављали бицикле на дуже време – побјаснио је Гаруновић, додавши да је у плану да студија буде завршена на јесен. – Наредни корак ће подразумевати истраживање на терену, које ће се заснивати на резултатима анкете, односно биће спроведено детаљније испитивање бициклиста на локацијама које су добиле највише оцене током испитивања јавног мњења. Идеја је да добијемо што детаљније податке и да узорак буде што већи, јер ћемо на тај начин помоћи Граду да донесе праву одлуку о планираној инвестицији.
Председник Удружења „Новосадска бициклистича иницијатива” Владимир Здравковић истакао је да је број бициклиста у Новом Саду премашио 40.000.
– Како наше удружење окупља велик број заљубљеника у бицикле, одлучили смо да помогнемо у изради студије, па грађани анкету могу да попуне на нашој Фејсбук страници – казао је Здравковић. – Иако ЈП „Паркинг сервис” сваке године поставља нова паркиралишта за бицикле, сведоци смо да је, посебно током летњих месеци, велика гужва, што на бициклистичким стазама, што око држача, те идеју о иновативном начину паркирања подржавамо и поздрављамо.
Израду је наручила Градска управа за саобраћај и путеве, а на тендеру за избор фирме која ће направити студију изабран је „МХМ – пројект доо”.
Текст и фото: С. Ковач