На градилишту ауто-пута Рума-Шабац ради се на петљи која ће се везати за Фрушкогорски коридор
Ако се изјава в. д. директора „Коридора Србије” Александар Антића да „асфалтирање, односно радови на деоници Рума-Шабац напредују предвиђеном динамиком”, може протумачити да све иде по плану, за очекивати је да ова саобраћајница буде готова на јесен ове године, како је најављено на почетку овогог посла.
Антић је за викенд на свом Инстаграм налогу објавио да је био у обиласку радова на петљи „Рума” која представља везу ауто-пута Рума–Шабац са Фрушкогорским коридором, али и са постојећим аутопутем Београд-Шид. Главни извођач радова је азербејџански ”Азвирт„.
Будући ауто-пут са шест трака и 22 километра дужине, део је коридора Рума-Шабац-Лозница, док ће од Шапца до Лознице бити изграђена брза саобраћајница од 55 километара. Крајем јула прошле године спојен је мост на траси овог ауто-пута преко Саве дуг 1,3 километра, који је грађен две године.
Комерцијални уговор о пројектовању и извођењу радова на аутопту Рума – Шабац и брзој саобраћајници Шабац – Лозница, вредан 467,5 милиона евра, закључен је 19. новембра 2019. године са азербејџанском компанијом „Азвирт”. На овој траси планирана је изградња 54 моста и две петље.
Како наводе у „Коридорима Србије”, изградња ауто-пута Рума-Шабац и брзе саобраћајнице Шабац-Лозница један је од приоритетних задатака у друмском транспорту, пошто је пројекат важан за развој и повезивање Срема, Мачве и западне Србије и Војводине, али и овог дела Србије са регионом, пре свега са Босном и Херцеговином.
Сам пројекат издељен је у три деонице: деоница Рума - мост на Сави, у дужини од 22 километра биће, како смо навели, ауто-пут пуног профила. Траса ће заобићи села Кленак, Платичево, Хртковци и Јарак, што би требало да растерети улице у овим насељима. Испред Хртковаца гради се надвожњак с петљом, пошто ће се аутопут овде укрстити са државним путем ИБ реда број 20, а затим ће у луку заобићи ово и следеће село Јарак, остављајући их са леве стране.
Почев из правца Шапца, аутопут ће ићи страном села Кленак ближе реци Сави, остављајући ово место, као и суседно Платичево с десне стране. Нова траса се не укршта с постојећом пругом Зворник-Шабац-Рума.
Мост преко реке Саве чине три међусобно спојене целине: прилазна конструкција на левој обали, конструкција моста преко реке и прилазна конструкција на десној обали. Дужина моста преко Саве је 1,33 километра, фундиран је на 371 шипу, са укупно 45 наглавних греда и 47 стубова. Главни распон између средишњих стубова, на основу димензија пловидбеног пута, износи 155 метара.
На овај ауто-пут, осим везе са ауто-путем Београд-Шид, са севера, односно код Руме биће прикључен Фрушкогорски коридор, који почиње код Каћа, а са југа поменута брза саобраћајница Лозница-Шабац.
С. Крстић