few clouds
2°C
06.11.2024.
Нови Сад
eur
117.0106
usd
107.5465
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Објављена селекција за позоришно пролеће у Шапцу од 24. до 29. априла

23.03.2023. 09:31 09:33
Пише:
Фото: Бранислав Лучић/Из представе „Што на поду спаваш”

Селектор Мирослав Мики Радоњић изабрао је пет представа за предстојеће издање „Позоришног пролећа“, фестивала које ће седми пут за редом да организује Шабачко позориште од 24. до 29. априла. 

По мишљењу селектора, свим изабраним представама, иако разноврсним, заједнички именитељ је мотив сећања и снова.

Изабране представе су: „Ролеркостер“ Јелене Кајго, у режији Милице Краљ (Атеље 212, Београд); „Галеб“ Антона Павловича Чехова, у режији Милана Нешковића (Народно позориште Сомбор); „Што на поду спаваш“ по истоименом роману Дарка Цвијетића, у драматизацији и режији Кокана Младеновића (Српско народно позориште, „Гавела“ Загреб, Народно позориште Сарајево и МЕШ); „Успаванка за Алексију Рајчић“ Ђорђа Косића, у режији Југа Ђорђевића (Народно позориште Београд, Фондација „Нови Сад – Европска престоница културе“ и Стеријино позорје); „Било једном на Бријунима“ Кокана Младеновића (Јоца Арт, Милан Марић и Бранислав Трифуновић, у сарадњи са Центром за културу Свилајнац и Битеф театром).

- Текст Јелене Кајго у комичном проседеу доноси причу о својеврсном генерацијском сукобу, сучељавању неких устаљених, традиционалних норми и обичаја са модерним назорима оних који покушавају да пронађу своје место у хаотичном свету нових технологија… Редитељски поступак Милице Краљ заснован је на доследној и маштовитој инсценацији комада у чијем средишту су експресивне, упечатљиве и духовите глумачке креације – наводи Радоњић у образложењу за избор представе „Ролеркостер“, настављајући образложењем за „Галеб“. - Приступајући једној од најзначајнијих драма у историји светске књижевности на свој већ препознатљив, истраживачки и инвентиван начин, Милан Нешковић са сарадницима и одличним ансамблом сомборског позоришта гради узбудљиву, жанровски хетерогену и визуелно ефектну представу.

Изабране су представе: „Ролеркостер“ Јелене Кајго, у режији Милице Краљ; „Галеб“ А. П. Чехова, у режији Милана Нешковића; „Што на поду спаваш“ по истоименом роману Дарка Цвијетића, у драматизацији и режији Кокана Младеновића; „Успаванка за Алексију Рајчић“ Ђорђа Косића, у режији Југа Ђорђевића; „Било једном на Бријунима“ Кокана Младеновића

Представу „Што на поду спаваш“ Радоњић је изабрао као потресну, интимну и надасве емотивну исповест Дарка Цвијетића о најскоријем, крвавом сукобу на просторима бивше Југославије, која је послужила ауторској екипи да на сцени оживи моћну, катарзичну, опомињућу и уметнички вредну представу.

- Куриозитет ове регионалне копродукције садржан је у томе да главну улогу наратора и актера игра Дарко Цвијетић, који је у врло захтевном задатку и глумачком изазову, одолео примамљивој могућности сценске патетике и са надахнутим партнерима испричао велику, истинску и, у сваком погледу, антиратну приповест – истиче Радоњић.

За Ђорђа Косића, Радоњић наводи да спада у ред наших најперспективнијих младих драмских писаца, што је текстом „Успаванка за Алексију Рајчић“ додатно потврдио, пишући актуелну драму о проблему породичног насиља, његовим могућим узроцима и трагичним последицама, коју је по Радоњићу веома успешно режирао Југ Ђорђевић, проширујући значењско поље комада, творећи представу специфичне позоришне естетике и израза, чији се главни квалитети, поред текста, налазе у опчињавајућој глумачкој игри и необичној визеулности.

- Полазећи од историјских чињеница о сусрету брачног пара Броз са Елизабет Тејлор и Ричардом Бартоном на Брионима, почетком седамдесетих година двадесетог века, а поводом снимања филмског ратног спектакла „Сутјеска“, Кокан Младеновић прави нескривено носталгични омаж једној земљи које више нема, али и критички сагледава идеолошко-политичке заблуде које су, извесно, биле један од разлога њеног нестанка – речи су којима је Радоњић образложио свој избор пројекта „Било једном на Бријунима“ Кокана Младеновића који са четворо глумаца проблематизује питање идентитета и наметнутих улога у сложеном друштвено-историјско-културолошком контексту.

За Мирослава Микија Радоњића „Позоришно пролеће“ као један од најмлађих позоришних фестивала у Србији, у протеклих седам-осам година израстао је у важан културни догађај, који публици, али и најширој јавности нуди могућност сагледавања интересантних и уметнички релевантних представа са репертоара српских театарских кућа.

- Размишљајући о темама, жанровским и стилским разноврсностима изабраних остварења за овогодишње 7. издање фестивала, увидео сам да се у свакој од њих проналазе наглашени или дискретни мотиви сећања и снова. Било да је реч о кошмарним реминисценцијама или носталгичном присећању на неповратно изгубљено време, сновима о срећнијој и безбрижнијој будућности или отрежњујућем судару са неминовном стварношћу, свака од изабраних представа на естетски супериоран начин покреће важна питања о времену и околностима у којима егзистирамо. Оне су идејно вишеслојне и осликавају многобројне контроверзе и недоумице савременог света. Из тога је произашао и мото фестивала: „Калеидоскоп сећања и снова“ – закључује Радоњић своју селекцију, предлажући још то да у част награђених, ван конкуренције, буде одиграна представа „Мрачна комедија“ Питера Шефера, у режији Петра Јовановића, домаћина фестивала, Шабачког позоришта.

И. Бурић

Пише:
Пошаљите коментар