light rain
15°C
13.03.2025.
Нови Сад
eur
117.0992
usd
112.8015
Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Онлајн учење основне хигијене

09.03.2023. 12:36 12:38
Пише:
Фото: Дилема

Они старији добро се сећају часова Домаћинства, они још старији часова Хигијене, а сада је за најмлађе осмишљена апликација која ће им помоћи да стекну основна знања о важности личне и опште хигијене, разлозима и начинима на које се она одржава, и како се генерално можемо придржавати основних постулата одржавања сопствене и чистоће околине, чувајући своје и туђе здравље.

Овакав онлајн uybеnik посебно је драгоцен, када се има у виду да смо, после скоро четири године, на крају епидемије коронавируса, која и даље односи жртве, и да нас је овај период научио колико је важно знати правилно опрати руке, ставити маску, скинути обућу по уласку у кућу. И тако, ево нам “Дилеме”.

Апликација “Дилема” пружа прилику деци за учење и ширење знања о хигијени и здравим обрасцима понашања. Циљ јој је позитивна промена понашања и промоција међу децом и ученицима. Апликација садржи 10 задатака који у виду игрице мотивишу децу/ученике да уче о значају одржавања личне и хигијене окружења. Задаци, који су интерактивни и алгоритамски разгранати, намењени су деци предшколског узраста и ученицима млађих разреда основне школе.

Задаци су затвореног типа (одговори ДА-НЕ, спаривање, уређивање, исправљање грешака). По завршетку решавања задатка дете/ученик добија аутоматску повратну информацију и кратко тумачење о тачности, као и опширнију информацију о појму.

Ко све може да користи апликацију? Најпре васпитачи, као одличан начин грађења рутина код деце које се односе на одржавање хигијене. Апликацију могу користити учитељи, на часовима Света око нас, Грађанског васпитања и часовима одељењског старешине, али и у vannastavnim активностима. “Дилему” могу да користе и стручни сарадници из основних школа, кроз радионице или кроз индивидуалну подршку. Одлична је и као помагало педагошким асистентима у раду са децом из осетљивих група, како у вртићу и школи, тако и у породици. Да ли сваки задатак мора да се реши или неке стври могу да се прескоче, највише зависи од професора и наставника. С обзиром на то да је у питању циљна група с великим узрасним распоном, они сами могу да направе избор задатака које ће користити у раду. Задаци се, такође, могу користити појединачно, на пример уклопљени у поједине образовне садржаје или активности учења, могу се груписати према потребама рада у породици и слично. У неким ситуацијама и деца могу да је користе сама, може бити организован рад са мањим групама деце или се може посматрати у већим групама, како би се, на пример, покренуладискусија на задату тему.


Уницеф и „Батут” на истом задатку

Веб апликација “Дилема” развијена је у оквиру педагошке компоненте пројекта „Јачање капацитета здравствених установа за имплементацију принципа адекватног водоснабдевања, санитације и хигијене у здравственим установама, укључујући подршку ромским породицама у овим областима (WASH)“ који реализује Уницеф, у сарадњи с Институтом „Батут“. Апликације еј развијена у сарадњи с Иновационим центром Електротехничког факултета у Београду, а њено публиковање обезбедио је Завод за унапређивање образовања и васпитања.


Ако су у  питању деца која из различитих разлога не могу да читају текст задатака, апликацију је могуће користити уз подршку професионалаца који могу читати текст и налог задатка, водити дијалог. Нажалост, апликација нема аудио верзију, прилагођену слепој и слабовидој деци.

Како би се ова апликација спроводила у што већем броју школа и установа, сви педагошки асистенти су у оквиру пројекта Премошћивање дигиталног јаза у Србији за најугроженију децу који спроводи УНИЦЕФ, уз подршку Европске уније, а у сарадњи са Министарством просвете, добили лаптопове које могу користити за рад са децом, ако у школи или породици нема уређаја, попут компјутера, таблета или паметног телефона. Остало је на одраслима.

И. Радоичић

 

Пише:
Пошаљите коментар