окоТВоко: Увек једни те исти гости на двадесет телевизија
Смањила се ова земља опасно.
Само се није смањио број треша, кича и неукуса. Имам домаћи задатак да преслушам песме за Беосонг пре преноса али никако да скупим снагу јер све ми делује тако монотоно. Али шта да радим, тражи се од мене да коментаришем по медијима. Гледам и телевизијске програме. Имам утисак да су једне те исте личности на телевизије из моје сфере забавног програма... Харизматичну Љиљану Благојевић сам гледао на К1, Првој, ТВ Уна, Куриру и Блицу. Сузана Манчић је бинго и лото. Кад немате госте, позовите Сузику. Сузана је стигла до Пинка, Студија Б, навратила је и до К1. Рече ми једном Сузана да јој је рекла ћерка „Ћути, мама, добро је док те зову”.
Јована Јеремић зове увек једне те исте госте. Не гледа се онај чувени новинарски баланс да публика мора да се ужели неке личности. Ива Штрљић је увек професионална јер је и сама радила емисију на Женској телевизији и врло добро зна колико ово може бити тежак посао. А пошто јако добро зна чувени израз из Далмације - Ива је медијска посвудаша. Има је свуда, од Пинка, Прве, К1, Блица. Глумац Милан Марић се ретко појављује на телевизији, најчешће је на К1. Али изузетно је лековит, делује психотерапеутски. Нада Обрић је увек искрена и то је показала код Славице Ђукић Дејановић.... Мада јој није било место на Пинку где се и најозбиљним болестима говори на један површан, естрадни начин. Шта има угледна певачица која је завршила правни факултет и била одлична водитељка да расправља са „силиконкама”. То су два света razlličita. Некад треба и одабрати телевизију кад имамо медијску башту шљезове боје...
Изузетно ме је обрадовало што је колегиница Јелена Гајшек са Студија Б прешла на ТВ Инсајдер и пренела своју ауторску емисију и сада се емитује недељом од 17.30 и 22.30. После двадесет пет година на Студију Б, Јелена се пролепшала, смршала и прешла на ТВ Инсајдер. По мени то је велико освежење за ову телевизију. Што шареније то боље. Исто тако Милан Николић је постао део тима Инсајдера и води емисију „Табу”. Милан Николић је филолог, уредник, активиста за људска права. Уредник новина. Сећам га се пре двадесет година, био је један интелектуалац који је радио паметне емисије али без плама, тада на Телевизији Кошава. Живот га је променио. Ове године је био на свим ТВ каналима Прва, К1, Нова...коментарисао, био оштар. Такав је био и као гост „Таблоида”. Теретана, рад у различитим медијима, створили су од Милана Николића згодног фрајера који је схватио да је памет једно али да мораш бити и оштар да би те приметили у медијима. Добио је на мишићима али и на великом телевизијском искуству... Заслужено ће бити освежење на ТВ Инсајдер. Види се да се Бранкица Станковић труди око своје телевизије. Кредити су узети, камате нису повољне а мора се приказати неки програм... Чим су толики квалитетни новинари прешли на ТВ Инсајдер, очигледно је да је тамо атмосфера пријатна за рад.
Милица Ракановић на РТВ са својим форматом „Са друге стране” труди се да пронађе увек занимљиве и другачије госте. Да буду познате само естрадне личности, али да има инфлуенсера, спортиста, новинара.... Има најшареније госте и по мени то је прекратак формат за такву једну емисију. Одлична камера Бојана Огњановца и сјајна монтажа Александра Маџаревића. Успева Милица да прикаже „С друге стране” многе личности. Земља је мала. Увек су једни те исти на телевизији али Милица је успела да се нађе на пола пута између елитизма и популизма. Да остане урбана али и женствена...Толико гостију за две године није нимало лако пронаћи ако имате три госта по емисији. Били су код Милице и Сузана и Ива Штрљић али биле су и многе младе, паметне, талентоване жене. Жао ми је што мора да троши толико гостију у само двадесет и пет минута. Али шта да се ради, данас је таква телевизија...
Ивана Бојић и Наташа Ристић су се на Н1 вратиле емисијом „Идемо даље” на лепом трагу култних „Женских прича” са 3К и неоправдано укинутих „Жена” са Прве телевизија. Тајна успеха Иване Бојић у „Три тачке” на Н1 је било то што се никад није бавила политиком него се трудила да нас оплемени лепим животним темама из света културе, уметности. Чак и кад је радила на Пинку, увек је била своја. И када су је покушавали критиковати, и њу и Воју Недељковића што су радили емисије са турбо фолк музиком у тешким деведесетим годинама, они су то радили професионално и како треба. Као што се увек види да је Драгана Катић водитељска школа РТС-а. Србија има много добрих ТВ лица али по правилу данас су најплаћенији они који су брука за професију.
Александар Филиповић